על רקע משבר הקורונה וההחרפה במלחמה על תקציבי הפרסום המצטמצמים, חברת ארטימדיה, המשווקת פרסום באתרים הישראליים, מורידה את הכפפות מול גוגל ופייסבוק. ארטימדיה העלתה היום (ג') קמפיין העוסק בקושי של גוגל ופייסבוק למנוע מידע שקרי בנוגע לקורונה, ומדגיש את היתרונות של האתרים הישראליים בכל הנוגע לתוכן אמין.
"פייסבוק ויוטיוב לא מצליחות להילחם במידע שקרי על הקורונה", טוען הקמפיין, "חדשות אמינות צורכים באתרים אמינים. פרסום איכותי רק באתרי ישראליים".
קמפיין עידוד לפרסום באתרים הישראליים צפוי לעלות גם לטלוויזיה, אך יש להניח כי הטון שיישמע בו יהיה יותר מתון.
לדברי גל תורג'מן, מנכ"ל ארטימדיה, "מאז תחילת המשבר אנחנו רואים עלייה דרמטית בצריכת תכני החדשות ובריאות, לצד עלייה משמעותית גם בתכני הבידור והטלוויזיה. מסתבר כי בשעת אמת הגולשים בישראל מצביעים ברגליים וסומכים על תעשיית התוכן המקומית. אני קורא לכל המפרסמים לפרסם רק באתרים הישראליים - התמיכה שלכם בגופים שעובדים מסביב לשעון ותוך ספיגת הפסדים עצומים היא חיונית".
*** גילוי מלא: "המשרוקית של גלובס" מקיימת שיתוף-פעולה עם פייסבוק כחלק מהמאבק של פייסבוק בהפצת חדשות כזב בפיד, במסגרתו בודקת "המשרוקית" מידע שנוטר ודווח על-ידי גולשים כחדשות כזב. בתוכנית בדיקת העובדות של פייסבוק משתתפים עשרות ארגונים לבדיקת עובדות בעולם שהתקבלו כחברים ברשת הבינלאומית של ארגוני בדיקת העובדות (IFCN) ועומדים בתקן שלה, והיא כוללת תגמול.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.