בשל החמרת מגבלות התנועה במרחב הציבורי בשל משבר הקורונה, הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל מורה לבנקים לשמור שיעור של לפחות 15% מהסניפים שלהם שיהיו פתוחים לקהל. זאת החל ממחר, ה-1 באפריל, ולעומת הנחיה קודמת שדיברה על מתן שירות פורנטלי לציבור הרחב בכ-25%-30% מסניפי הבנקים, לפחות.
כמו כן, יהיה צמצום גם במגוון השירותים שיינתנו בסניפים שעוד יוותרו פתוחים לשירות פרונטלי לקהל הרחב - למגוון צר מאוד של שירותים בסיסיים והכרחיים. כך, הבנק המרכזי מנחה את הבנקים כי "סניפי הקהל יתנו שירותי משיכה והפקדת מזומנים ומשיכה והפקדת שיקים בלבד", כאשר, "שירותים אחרים יינתנו בכפוף לתיאום מראש ולזמינות השירות בסניף".
בד בבד הפיקוח על הבנקים מפציר בבנקים לעודד את הציבור להשתמש באפיקים דיגיטליים וטלפוניים לקבלת שירות מרחוק. למעשה, מדובר במגמה שהבנקים תומכים בה ושהם מקדמים אותה זה מכבר, וביתר שאת בימים אלה של המשבר ומגבלות התנועה.
במסגרת זו בנק ישראל דורש מהבנקים להאיץ מהלכים למתן פתרונות למשיכת כספים שמכשירים אוטומטיים או בטלפון לכלל לקוחות הבנקים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.