בזמן שמספר המובטלים בישראל חצה את המיליון, ומספר העובדים שהוצאו לחופשה ללא תשלום בשל משבר נגיף הקורונה ממשיך ועולה, שלחה טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית הוט, מייל עדכון לעובדי ועובדות החברה. גרנות-גולדשטיין בישרה כי למרות המשבר ואי הוודאות הכלכלית, הוחלט בשיתוף עם ועד העובדים בראשות כפיר אלמסי, כי אף אחד מהעובדות והעובדים לא ישוחרר לחל"ת. עוד היא מסרה כי שכרם של העובדים לא ייפגע והיקף עבודתם לא יקטן. גרנות-גולדשטיין ביקשה שכדי להבטיח המשך פרנסה מלאה לעולם, ינצלו העובדים שלושה ימי חופשה מתוך המכסה השנתית. היא מסרה כי במרכזים של החברה שעבודתם צומצמה בשל המצב, יגויסו העובדים לתפקידים אחרים במסגרת החברה.
"בימים אלו החברה משלבת ידיים בכדי לצלוח את משבר הקורונה בדרך הטובה ביותר וכל עוד אנחנו יכולים, נעשה הכול על מנת למנוע פגיעה בתנאי העסקתם של עובדים בקבוצת הוט", כתבה גרנות-גולדשטיין, "משפחה היא לא סיסמה - אני סבורה שברגעי משבר עולמי יש לנו מחויבות להפגין סולידריות כלפי העובדים ולעשות הכול כדי לשמור עליהם, תוך שמירה על היציבות הפיננסית של החברה והבטחת המשך הצמיחה שלה. עובדי החברה עובדים מסביב לשעון על מנת להבטיח אספקה רציפה ואיכותית של כל שירותי התקשורת שזוכים לביקושים עצומים בשל המשבר והשהייה בבית", נכתב בהודעה. עוד נמסר מהחברה כי היא ממשיכה ומגייסת גם בימים אלה עובדים למוקדי השירות.
כיבוי שריפות: קליר-קאט תקלוט 4 טייסים מאל על; שכר טייסי החברה יופחת
ועוד בענייני תעסוקה: השבוע נפגשו נציגי ההסתדרות, הנהלת חברת טיסות הכיבוי קליר-קאט תעופה, וועד טייסי החברה, ויחד חתמו על מסמך עקרונות לפיו תקלוט החברה ארבעה טייסים שפוטרו באחרונה מחברת אל על. חברת קליר-קאט תעופה מפעילה את מערך הכיבוי האווירי עבור חברת אלביט מערכות, שהיא הזכיין של המדינה לכיבוי אש מהאוויר. ענף התעופה, נזכיר, נפגע קשות בשל משבר הקורונה. חברת התעופה אל על ממשיכה לצמצם פעילות - 95% מעובדי אל על הוצאו לחל"ת, בהם מאות טייסים. מתוך כ-6,360 העובדים שנותרו בחברה, יישארו בה רק כ-300 עובדים פעילים, וזאת עד לסוף חודש מאי. קליטת הטייסים התאפשרה לאחר שטייסי קליר-קאט תעופה הסכימו לוותר על נתח משכרם ומאחוז משרתם, מתוך רצון לסייע לעמיתיהם ולגלות ערבות הדדית. מסמך העקרונות נחתם בימים אלה, בהמשך להסכם קיבוצי שנחתם בעבר בחברה, והוא רלוונטי לכ-20 טייסים. במו"מ השתתפו: דור גולן, מנכ"ל חברת קליר-קאט תעופה; אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות; עו"ד קרנית שפר-לידור, מנהלת החטיבה האווירית באיגוד; וניר לפידות, יו"ר ועד הטייסים בחברה. לפידות מסר כי: "אנו, טייסי החברה, נרתמנו למהלך, לאחר שהבנו שהחברים שלנו נשארו מחוסרי פרנסה. היינו מוכנים להגיע להסכם שעיקרו ויתור חלק מהשכר, לטובת מציאת פתרון לטייסים. יש אחווה גדולה מאוד בינינו, נלחמנו בשריפות יחד". לפני כשנה וחצי, קלטה חברת קליר 40 מעובדי חברת כים ניר שפורקה.
חדשות טובות:
● חיים כצמן, בעל השליטה בחברת הנדל"ן גזית גלוב, מתגייס גם הוא למאבק בנגיף הקורונה. כצמן הודיע כי הוא תורם לבית החולים איכילוב בתל אביב סך של 75 אלף דולר (כ-267 אלף שקל), סכום שנועד לסייע להצטיידות חדרי הטיפול הנמרץ בבית החולים. הכסף, מכספו האישי של כצמן, ניתן באמצעות הקרן המשפחתית. לתרומה זו תצטרף תרומה בסכום זהה של חברת גזית גלוב, כך שהיקף התרומה הכולל עומד על 150 אלף דולר.
חיים כצמן/ צילום: איל יצהר
● היזם ואיש העסקים רוני דואק, הקים מיזם בשם "ושמרת", הפונה לאוכלוסייה המבוגרת בישראל. לצורך כך מגייס דואק 12 מיליון שקלים מחברות ומאנשי עסקים פרטיים, עוברו ל-300 מוסדות גריאטריים בבעלות המדינה ברחבי הארץ, בהם יש כ-25,000 מיטות. לצורך כך הוקם חמ"ל בבית יהושע, שם יחולקו המתנדבים למטות. המיזם ישתף פעולה עם משרד הבריאות ומשרד הביטחון. במסגרת המיזם יירכש ציוד מגן שיאפשר טיפול מקצועי. בנוסף הוא יפעל לטובת הקצאת תוספת כוח-אדם מקצועי ומודרך שיסייע למנהלי המוסדות הגריאטריים.
● ועוד תרומות של ציוד נשימתי: חברת פרטנר תרמה מכונת הנשמה למרכז הרפואי קפלן ברחובות, האמורה להגיע לבית החולים, כבר במהלך השבוע הבא. חברת סנו הודיעה כי תרמה לבית החולים תל השומר מיליון שקל, סכום שמיועד גם הוא לרכישת ציוד הנשמה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.