נחשפים המספרים מאחורי בהלת הקניות של הציבור בישראל עקב משבר הקורונה שהביאה לגידולים חריגים במכירות גם ביחס לתקופה שקודמת לחג הפסח.
נתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), המפעילה את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, מעידים כי במהלך חודש מרץ 2020 חל גידול ניכר בפעילות העסקית בכרטיסי אשראי ברשתות המזון בישראל, לעומת הנתונים שנרשמו בפברואר 2020.
מדובר על השוואה לפעילות של החודש שעבר ב-20 רשתות המזון הגדולות בישראל המפעילות סניפים בפריסה ארצית, ואשר רובן גם מפעילות קניות באונליין. בשבועיים שלפני חג הפסח חלה מדי שנה עלייה בפעילות העסקית ברשתות המזון, אבל משבר הקורונה העצים את הפעילות בחודש החולף.
מהנתונים עולה כי במהלך חודש מרץ 2020 (1 עד ל-29 במרץ) הוציאו הישראלים בכרטיסי אשראי ברשתות המזון סכום כולל של 3.49 מיליארד שקל. מדובר בעלייה של 35.3% לעומת סכום ההוצאה הכולל של הישראלים באותן רשתות במהלך חודש פברואר 2020, סכום שעמד על 2.58 מיליארד שקל.
זינוק משמעותי של 27.1% נרשם בהיקף הרכישות בעסקאות אונליין, והן הגיעו במרץ לסכום כולל של 441 מיליון שקל - זאת לעומת חודש פברואר, במהלכו התבצעו עסקאות אונליין בסכום כולל של 347.1 מיליון שקל.
יום השיא ברכישות בכרטיס אשראי במהלך מרץ היה יום חמישי 5 במרץ, בו ביצעו הישראלים רכישות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 186.5 מיליון שקל. יום השיא מבחינת רכישות אונליין בענף המזון היה יום שני 16 במרץ, יומיים לאחר ההודעה על סגירת הקניונים והמסעדות, ובו ביצעו הישראלים רכישות ללא הצגת כרטיס בענף המזון בסכום כולל של 26.65 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.