ירידה בפעילות בכרטיסי אשראי ברשתות המזון במהלך השבוע שלפני ליל הסדר ובערב החג עצמו - ומנגד זינוק בקניות המקוונות: לפי נתוני שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), ההוצאות של הישראלים ברשתות המזון בשבוע שלפני ליל הסדר ירדו בשיעור של 5.6% לעומת חג הפסח בשנה שעברה. מנגד, היקף הרכישות בעסקאות אונליין בשבוע שלפני החג רשתות המזון עלה ב-47% לקניות בהיקף של יותר מ-124 מיליון שקל, לעומת 85 מיליון שקל בשנה שעברה.
מהנתונים עולה כי הסכום הכולל של הרכישות בכרטיסי אשראי ב-20 רשתות המזון הגדולות בישראל עמד השנה בשבוע שלפני חג הפסח (2-8.4) על 791.56 מיליון שקל. מדובר על ירידה של 5.6% בסכום ההוצאה של הישראלים לעומת השבוע (13-19.4) שלפני ליל הסדר תשע"ט, שבמהלכו סכום הרכישות עמד על 838.96 מיליון שקל. במהלך השבוע (24-30.3) שלפני ליל הסדר תשע"ח היקף ההוצאה הכולל הגיע לסכום של 777.68 מיליון שקל.
על רקע משבר הקורונה וההגבלות על כמות הלקוחות בסניפים נרשם השנה זינוק משמעותי בפעילות ברכישות המקוונות ברשתות המזון, והוא הסתכם ב-124.69 מיליון שקל, המהווים 15.8% מסך הרכישות ברשתות המזון. לעומת השבוע שלפני ליל הסדר 2019 מדובר על זינוק של 47% בסכום הרכישות אונליין, שהגיע בשנה שעברה לסכום של 84.77 מיליון שקל והיווה 10.1% מסך הרכישות. לפני ליל הסדר 2018 עמדו הרכישות אונליין על סכום של 59.78 מיליון שקל והיוו 7.7% מסך הרכישות בשבוע שלפני החג.
יום השיא ברכישות בכרטיס אשראי במהלך השבוע שלפני החג היה יום שני שעבר (6 באפריל), ובמהלכו גיהצו הישראלים ברשתות המזון בסכום כולל של 177.66 מיליון שקל. אותו יום גם היה השיא מבחינת רכישות אונליין בענף המזון, ובמהלכו ביצעו הישראלים רכישות בסכום כולל של 27.25 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.