פתיחתן המחודשת של חנויות הריהוט ובראשן איקאה מעוררת תרעומת רבה ומחאה מקורית מצידן של בעלי בתי קפה ומסעדות, אשר זועמים שלהם לא מתאפשר לשוב ולפתוח את עסקיהם, וגם לא מאפשרים להם לספק שירותי טייק אוויי. בשל כך, בשעות האחרות יצאו עסקים במחאה, במסגרתה הם מעלים תמונות של בתי העסק שלהם עם שלט של איקאה, בליווי אמירה כי הסבו את עצמן לאיקאה עד לתום המשבר.
"הגיעו מים עד נפש, לא ייתכן שאיקאה פתוחה, וקפה קטן ועצמאי לא. כל בעלי העסקים הקטנים שעל סף קריסה, תכינו שלט איקאה ותתלו ותפתחו", כותבים עסקים בפוסטים שהועלו לרשתות החברתיות.
מחאת האיקאה ברשתות החברתיות / צילום: צילום מסך מפייסבוק
היוצר אורן פישר אף החל לעצב שלטים עם השם איקאה ובצבעי הלוגו של קמעונאית הריהוט השבדית, וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "כל בעלי עסקים קטנים שקורסים - לפתוח. אם רוצים שלט איקאה, אני אכין לכם". שלל הפוסטים הללו מלווים בתיוג "כולנו איקאה".
מחאת האיקאה ברשתות החברתיות / צילום: אורן פישר
מכינים שלטים מאולתרים של איקאה. אם לה מותר למה לא לעסקים האחרים? / צילום: אורן פישר
מוקדם יותר השבוע חשפנו ב"גלובס" כי איקאה תשוב לפעילות ותפתח את חנויותיה לציבור תחת מגבלות. עם הפתיחה של החנויות ששבו לפעילות השתרכו בכניסה תורי ענק של לקוחות במסיכות שהמתינו ב-29 מעלות בשמש על-מנת להיכנס לרשת הריהוט.
הצעד הזה התאפשר בשל ההקלה בהנחיות שפרסם משרד הבריאות בתחילת השבוע, המתירות פתיחה של חנויות אשר לא נמצאות בקניונים ומרכזי קניות גדולים, בתחומים מסוימים ביניהם הקטגוריות בהן פעילה איקאה, כגון ריהוט, כלי בית, טקסטיל, כלים ממתכת, צבעים וזכוכית, שטיחים ומוצרי חשמל ביתיים.
עם זאת, איקאה תידרש, כמו גם יתר הקמעונאיות שבוחרות לחזור לפעילות, להתנהל בכפוף למגבלות "התו הסגול", הכוללות בין היתר סימון מרחק של שני מטרים בין לקוחות בקופה, מחיצה פיזית בין המוכר לקונה, עבודה במשמרות קבועות וכן היגיינה, ניקיון וחיטוי כל פרקי זמן קבועים.
בנוסף, ההנחיות קובעות כי תהיה הגבלה על מספר הנכנסים לחנות - בטווח של מעל 100 מטרים תותר כניסה בכל פעם של ארבעה לקוחות לכל קופה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.