הממשלה אישרה, והצעה לתיקון חוק התעופה עברה לקריאה ראשונה. התיקון אומנם פועל לרעת הצרכנים בכך שהוא מאריך את זמן ההחזר על טיסה שבוטלה מ-21 ימים ל-90 ימים, אבל הוא גם כולל נחמה: חברות התעופה תהיינה מחויבות להחזיר לצרכנים את כספם. כל החברות שיש להן נציגות בישראל, כפופות לחוק הזה.
עוד כולל החוק את ביטול רכיב הפיצוי על טיסה שבוטלה: בימים כתיקונים הצרכנים זכאים לפיצוי של כ-1,300 עד 3,130 שקל, וכעת רכיב הפיצוי יורד, אולם את הכסף ששולם על טיסה שבוטלה מיוזמת חברה התעופה, הצרכנים יוכלו לקבל חזרה.
בנוסף, החוק מגדיר טיסה כמבוטלת, שלפיה הצרכנים זכאים להחזר, ככזו שהמריאה בעיכוב של 12 שעות מהמועד המקורי - ולא 8 שעות כפי שקבוע בחוק עד כה.
בדברי ההסבר לשינוי נכתב כי הוא כורח צו השעה, ומפורט המצב הכלכלי העגום שאליו נקלעו חברות התעופה עם פרוץ משבר הקורונה.
הצעת החוק תקפה בינתיים עד לסוף חודש מאי, אולם לשרים תהיה סמכות להאריך אותה בעוד חודש (עד לסך תקופה של 9 חודשים). החוק חל רטרואקטיבית מ-1 במרץ.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.