למרות משבר הקורונה וההתנגדות האמריקאית, נמל המפרץ החדש המוקם בחיפה מתקדם במרץ לעבר הישורת האחרונה לקראת מסירתו לניהול חברת SIPG הסינית ל-25 שנה, החל מהשנה הבאה.
העיתונות הסינית מדווחת כי משלוח ראשון של מנופים אוטומטיים כבדים וציוד נלווה עבור הפרויקט יצא בתחילת החודש לישראל מסין בדרך הים. המשלוח כולל ארבעה מנופי גשר חופיים ושני עגורני מסילה מתוצרת קבלנית הציוד הראשית של הפרויקט חברת Zhenhua Heavy Industry הסינית, שמוכרת בשמה הבינלאומי ZMPC. המשלוח אמור להיפרק ולהיות מותקן בתוך שבועות בודדים.
בהודעה נמסר כי החברה תספק את כל ציוד ההעמסה האוטומטי לטרמינלים בנמל, שיכלול בסופו של דבר 8 מנופי גשר חופיים ו-22 עגורני מסילה. המנופים במשלוח הנוכחי יעברו עם הגעתם תהליך של בחינה והתאמה לפעולתם.
על פי המקורות הסיניים, נמל המפרץ החדש הוא "סימן דרך חשוב" בתוכנית האסטרטגית "BELT AND ROAD" של ממשלת סין, שמכונה גם "דרך המשי החדשה", להקמת מסלולי סחר יבשתיים וימיים מסין לאסיה, אפריקה ואירופה ולהגברת השפעתה של סין באזור. הנמל החדש עתיד להיות אחד המתקדמים והאוטומטיים ביותר במזרח התיכון עם ציוד בעל הנחיה אוטונומית מתקדמת ומצבת כוח אדם נמוכה יחסית. בשיאו הוא אמור עם קיבולת של 1.86 מיליון מכולות (TEU).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.