התאגדות רשתות האופנה והמסחר פורשת מלשכת המסחר כדי להקים גוף עצמאי. במכתב ששלחו הרשתות, ובהן פוקס, קסטרו, גולף ואחרות, ללשכת המסחר, הן כותבות: "הרינו להודיע כי התאגדות רשתות האופנה והמסחר החליטה לפרוש לאלתר מלשכת המסחר ולהקים גוף חדש שיאגד וייצג את האינטרס הבלעדי של מאות רשתות האופנה והמסחר הפועלות בישראל".
ההתאגדות החדשה תכלול רשתות קטנות, בינוניות וגדולות ותייצג את האינטרסים שלהן מול הרגולטורים השונים. ההתאגדות תכלול רשתות אופנה, הסעדה, בתי קפה, מזון, הנעלה, פארם, אופטיקה, קוסמטיקה, ספרים, צעצועים, כלי בית, ריהוט, ציוד משרדי, ציוד לבית, פנאי ובילוי, תכשיטים, צילום, חשמל ואחרות.
עד היום הרשתות הללו היו מאוגדות תחת לשכת המסחר ופעלו תחת הנשיא אוריאל לין. לשכת המסחר אותה עוזבות כעת הרשתות סייעה להן עד היום בקידום האינטרסים העסקיים מול גורמי הרגולציה בתחומי מיסוי, כלכלה, צרכנות ויחסי עבודה, יבוא מכס ותקינה.
את התנהלותן במשבר הקורונה ביצעו הרשתות בנפרד, בהתאגדות חיצונית שהקימו לצורך התמודדות עם המשבר הנוכחי.
עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מסר בתגובה: "המדיניות הכלכלית בשנים האחרונות פגעה קשה ברשתות האופנה. על אף הקשיים המבניים המיוחדים שהתחוללו בענף האופנה בשנים האחרונות, השרים הכלכליים התעלמו ממצוקת הענף והציבו את הרשתות בתנאי תחרות לא שוויוניים לעומת היבוא האישי המקוון. אפשר להבין את האכזבה ואת הכעס שהצטברו בקרב אותן רשתות מהמדיניות הכלכלית של הממשלה. לאיגוד לשכות המסחר יש חטיבות רבות בענף הקמעונאות, ואנו כמובן נמשיך לייצג אותן בכל ההגינות והאפקטיביות הנחוצה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.