חברת התעופה הלאומית של תאילנד, תאי איירווייז, שהמדינה מחזיקה ב-51% ממנה, צפויה לבקש מבית המשפט לאפשר לה להיכנס להליך שיקום ולהגנה מול הנושים. מדובר בהליך הדומה ל-Chapter 11, כלומר שבאישור בית המשפט, ובמסגרת הליך של שיקום היא תינצל מפשיטת רגל ותקבל הגנה מפני הנושים, כאשר חלקם יקבלו החזר חוב מופחת. המהלך גם יכלול צמצום של פעילות החברה, לרבות פיטורים של אלפי עובדים ומכירת מטוסים.
תאי איירווייז נקלעה למשבר כלכלי עוד לפני התפרצות נגיף הקורונה. תוצאותיה הכספיות ל-2019 הצביעו על קיטון במחזור ועלייה בהפסדים לכ-375 מיליון דולר והפסד של יותר מ-850 מיליון דולר בשלוש השנים האחרונות - למרות הגידול בתנועת הנוסעים.
שר האוצר של תאילנד הצהיר כי זמנה של חברת התעופה הולך ואוזל. "תאי איירווייז חייבת להשתנות. הפרקטיקות הקונבנציונליות לא יכולות להמשיך. חייב להיות שינוי מהיסוד", כך הוא צוטט ב"רויטרס".
בתחילת חודש אפריל עצרה תאי איירווייז את כל טיסותיה. ההנחיות בתאילנד אוסרות כניסה לזרים עד לסוף חודש יוני.
ב-1 במאי ציינה תאי 60 שנה להיווסדה. תאי חברה בברית סטאר אליאנס, וצי המטוסים שלה כולל כ-75 מטוסים בגיל ממוצע של 9.7 שנים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.