מרוויחה נוספת ממשבר הקורונה היא יצרנית ומשווקת מוצרי הניקוי סנו, שנהנית גם היא מצריכה מוגברת של מוצריה, בעיקר בתחום ההיגיינה. לפי סנו, "התפשטות הנגיף הובילה לעלייה בביקוש למוצרי החברה", הכוללים מוצרי ניקוי ואחזקת הבית, מוצרי נייר, טואלטיקה וקוסמטיקה ועוד.
הביקושים הגבוהים באו לידי ביטוי בעלייה של 14% בהכנסות החברה, שהגיעו ל-483 מיליון שקל ברבעון הראשון, תוך צמיחה במכירות שנרשמה בכל מגזרי הפעילות, שהציגו גם עלייה ברווח התפעולי שלהם, כך שהרווח הנקי הרבעוני של סנו עלה ב-16% והגיע לכ-48 מיליון שקל.
תוצאות סנו
מנגד, החברה מדווחת על עלייה בהוצאות הנהלה וכלליות, "בעיקר בשל רישום הפרשות לחובות מסופקים", וכן מציגה עלייה חדה בהוצאות המימון נטו שלה, "בעיקר מהפסדים בהשקעות בניירות ערך והפרשי שער כתוצאה משיערוך התחייבות דולרית של הפעילות באוקראינה" - שם החלה לפעול בשנת 2007.
בהשקעותיה בניירות ערך ספגה סנו הפסד של כ-5 מיליון שקל על רקע התפשטות הקורונה, שגררה ירידות שערים חדות בבורסות בארץ ובעולם.
מניית סנו , שבשליטת סגן היו"ר אלכס לנדסברג, טיפסה יותר מ-40% מרמת השפל שרשמה בחודש מרץ, ומתחילת השנה מציגה עלייה של כ-17%, המשקפת לסנו שווי נוכחי של 3.1 מיליארד שקל.
בפילוח הפעילויות העיקריות, מציינת סנו כי השיפור ברווחי מוצרי הניקוי נרשם בזכות העלייה בפעילות. במגזר מוצרי הנייר נהנתה סנו מירידה במחירי חומרי הגלם, ואילו במגזר מוצרי הטואלטיקה והקוסמטיקה היא מדווחת על צמצום הוצאות הפרסום.
עוד מדווחת סנו בסיכום רבעוני על רישום הפסד של כ-3 מיליון שקל בסעיף הוצאות אחרות, מירידת ערך של השקעה בחברת דלק סן - הפועלת בעיקר במיחזור זרמים תעשייתיים רוויי כימיקלים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.