חברת אל על מממשת נכס וותיק שברשותה במטרה לייצר נזילות הדרושה לה להתמודדות עם השלכות משבר הקורונה על מגזר התעופה העולמי. היום דיווחה אל על על מכירת מלוא החזקתה בחברת ממן - מסופי מטען וניטול בתמורה ל-15.4 מיליון דולר (כ-54 מיליון שקל).
ממן נסחרה אתמול בבורסה לפי שווי של 216 מיליון שקל. אל-על החזיקה עד כה ב-6.18 מיליון מניות של ממן (15% ממניות החברה) בעלות שווי שוק של 32 מיליון שקל, וכן ב-4.67 מיליון אופציות לרכישת כ-10% נוספים ממניות ממן.
במסגרת העסקה הנוכחית, מימשה אל-על את האופציות שהיו בידיה ולאחר מכן מכרה את מלוא ההחזקה בממן (11.67 מיליון מניות) לפי מחיר של 5.62 שקל למניה ובתמורה ברוטו של 65.6 מיליון שקל. המחיר בעסקה משקף פרמיה של כ-7% על מחיר הסגירה אתמול.
אחת הרוכשות בעסקה היא בעלת השליטה בממן, חברת תעבורה אחזקות שבשליטת משפחת לבנת. תעבורה, שהחזיקה טרם מימוש האופציות של אל-על ב-66.22% ממניות ממן, רכשה במסגרת העסקה 3.5 מיליון מניות ב-20 מיליון שקל ומחזיקה כעת ב-65.93% ממניות ממן.
הרוכשת השנייה בעסקה היא קבוצת אלייד החזקות בראשות היו"ר יצחק סוארי, שרכשה 8.17 מיליון מניות ממן (17.5% מהחברה) תמורת כ-46 מיליון שקל. עם זאת, בין תעבורה לאלייד לא נחתם הסכם הצבעה. בעקבות המכירה צפויה על-על להכיר ברבעון השני הפסד הון (לפני מס) של כ-1.3 מיליון דולר, לאחר ניכוי השפעת שערוך האופציה ליום המכירה.
במקביל, העניקה אל-על לממן את הזכות להאריך בשנתיים נוספות (קרי עד לסוף 2024), את הסכם המסגרת הקיים ביניהן, לפיו מספקת ממן לאל-על שירותי מסוף לרבות שירותי ניטול, שינוע ואחסון מטענים. יש לציין כי ממן רשאית להודיע לאל-על על עד ל-12 ביולי (או עד ל-5 באוגוסט בכפוף לנסיבות מסוימות) על הארכת אותו הסכם המסגרת המחייב את אל-על לרכישת שירותים על פיו בהיקף מינימלי שנקבע.
ממן מפעילה את מסוף המטענים בנמל התעופה בן-גוריון, ומעניקה שירותי לוגיסטיקה בשדות תעופה. ממן סיימה את 2019 עם הכנסות של 960 מיליון שקל ועם רווח נקי לבעלי המניות של 30 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.