חברת זום - אולי החברה שהכי מזוהה עם משבר הקורונה - לא הייתה יכולה לצפות לרבעון טוב יותר. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים ביותר ב-64% והציגה הכנסות של 328 מיליון דולר. תחזית החברה ותחזית האנליסטים היו להכנסות של כ-200 מיליון דולר. ברבעון המקביל ההכנסות עמדו על 112 מיליון דולר.
זום הציגה רווח נקי מתואם של 58 מיליון דולר או 20 סנט למניה, לעומת 8.9 מיליון דולר או 3 סנט ברבעון המקביל. תחזית האנליסטים הייתה לרווח נקי של 9 סנט למניה. הרווח הנקי החשבונאי עמד על 27 מיליון דולר, לעומת רווח אפסי ברבעון המקביל.
זום פיתחה מערכת לשיחות וידיאו, ובחודשים האחרונים מספר המשתמשים בה זינק לאור המעבר לעבודה ולמידה מרחוק. מתחילת השנה מחיר מניית זום הכפיל את עצמו פי שלושה ושווי החברה קפץ ל-58 מיליארד דולר. מניית החברה עולה בכ-4% במסחר המאוחר. זאת לאחר שהמניה זינקה ב-27% בחמשת ימי המסחר האחרונים.
המודל העסקי של החברה הוא Freemium - השירות הבסיסי הוא חינמי ולקוחות משלמים על פיצ'רים נוספים, כמו שיחה באורך של יותר מ-40 דקות ומספר משתמשים גבוה. זום הגיעה באחרונה ל-300 מיליון משתתפים בשיחות וידיאו (כלומר אדם יכול להיספר יותר מפעם אחת). בסוף השנה שעברה השתמשו בזום 10 מיליון איש שונים. סימן השאלה סביב זום הוא היכולת שלה לתרגם את הגידול החד במספר המשתמשים להכנסות.
זום צופה כי בסיכום שנתי החברה תציג הכנסות של 1.775-1.8 מיליארד דולר - מדובר בכמעט פי שניים מאשר התחזיות. הדוחות הטובים מראים כי זום מצליחה להפוך את הלקוחות החינמיים למשלמים.
בחברה ציינו כי התחזית השנתית לוקחת בחשבון גידול בשיעור הנטישה ביחס לשיעורי הנטישה ההיסטוריים, לאור העובדה כי שיעור גבוה של לקוחות רכשו מינוי חודשי ברבעון הראשון.
הצמיחה המהירה גם גבתה מחירים מהחברה. לאחר בעיות אבטחה שהתגלו בחברה, השיקה החברה את "תוכנית 90 הימים" שלה, במסגרתה החברה מתמקדת בשיפור האבטחה במוצר שלה בלבד ולא בפיתוח של פיצ'רים חדשים אחרים. החברה שמה לעצמה מטרה להפוך את המוניטין השלילי שצברה על פיו, ועם סיום התוכנית למצב את עצמה כפלטפורמת שיחות הווידיאו המובילה בתחום האבטחה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.