משרד התקשורת הודיע על מהלך לפתרון בעיית המסרונים מזוייפים. מדובר על תופעה לפיה ניצלו גורמים שונים את האפשרות להשתמש במספרי טלפון של מנויים אחרים והפיצו מסרונים בשם המנויים, תוך התחזות להם והפצת מסרים מזויפים בשמם.
לדברי המשרד קיימים אמצעים טכנולוגיים המאפשרים להגדיר בשדה השולח שם או מספר טלפון כלשהו. התכונה הזו נועדה בין היתר לאפשר ערוצי שיווק נוחים לבתי עסק עם מספר טלפון לחזרה. אולם, יש כאלו שניצלו לרעה תכונה זו והגדירו בשדה השולח מספר של מנוי אמיתי וכך זייפו הודעות שכביכול כתב אותו המנוי.
לאחר בדיקת הנושא פרסם המשרד שימוע לציבור לפני מספר חודשים בנוגע לאופן הטיפול במיגור התופעה. בתום השימוע הוחלט על פתרון לפיו רק חברת תקשורת שקיבלה רישיון משר התקשורת תוכל לאפשר למנוייה להפיץ מסרונים באמצעות אתר האינטרנט של החברה או אפליקציה שלה, כשמספר המנוי מופיע בשדה השולח, וגם זאת רק לאחר ביצוע זיהוי אמין של המנוי. לדברי המשרד מפיץ שאיננו בעל רישיון ממשרד התקשורת, לדוגמא מפיץ הודעות מסחרי, יוכל לאפשר שליחת מסרון שבו זהות השולח היא מספר רק לאחר ביצוע זיהוי אמין על פי הנחיית בעל הרישיון שבאמצעותו הוא מפיץ את ההודעה, במקרה כזה בעל הרישיון יהיה אחראי לכך שהמפיץ אכן ביצע זיהוי אמין.
שר התקשורת יועז הנדל אמר "החלטה זו תחסום את התופעה ומהווה בשורה חשובה למאבק בפייק ניוז וחיזוק הדמוקרטיה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.