מנייתה של ענקית השכרת הרכב, הרץ, זינקה ביותר מ-100% במסחר בוול סטריט, ובכך מוחקת את הירידות שנרשמו לאחר שהחברה הגישה בקשה להגנה מפני נושים (צ'פטר 11). המניה שנסחרה בתחילת החודש ב-80 סנט, עלתה למחיר של 5.53 דולרים.
הרץ, בה עד מאי האחרון היה בעל המניות העיקרי המשקיע קארל אייקן, נפגעה משמעותית מהוראות הממשל האמריקאי להגבלות תנועת האזרחים. חלק ניכר מהכנסותיה של החברה מגיעות מהשכרת רכבים בשדות התעופה, ואלו התאיידו לאחר סגירת השמיים בעקבות התפרצות הקורונה (COVID-19). האופטימות בוול סטריט כי ההתאוששות הצפויה בפעילות הכלכלית תגרור עלייה בתעבורת הנוסעים, דוחפת את מנייתה של חברת השכרת הרכבים בוול סטריט, יחד עם מניות התעופה והתיירות.
צריך לשאול האם הסוחרים פשוט רוכבים על התנודתיות במניה כמו מהמרים בקזינו, או שמא אולי המשקיעים מאמינים באמת שלמרות משבר הקורונה הרץ תהיה מסוגלת לחזור מהמתים?
עם חוב של קרוב ל-19 מיליארד דולר ובערך 38 אלף עובדים סביב לעולם, נכון ל-2019, הרץ היא אחת החברות הגדולות ביותר שנחבטו מהמגפה. לולא ההגנה מפני נושים שהגישה (צ'פטר 11) הגופים הראשונים בשולחן הדיונים יהיו המלווים של אותו חוב מובטח וסביר כי המניה, שנסחרת כעת בדולרים בודדים ולכן נתונה לתנודתיות קיצונית, תגיע לאפס.
עם זאת, אחת התוצאות האפשריות של הליך פשיטת רגל היא ארגון מחדש של מבנה החברה והנפקת מניות של החברה החדשה. המשקיעים מצפים לריבאונד מההתרסקות בהנחה שההשפעות השליליות של משבר הקורונה כבר מגולמות במניה ובהנחה שלא יגיע גל שני שיישתק שוב את הביקושים. מי שכבר לא מהמר על התרחיש הזה בו החוב לא יכריע את החברה הוא המשקיע קראל אייקן, שהפסיד 1.6 מיליארד דולר ויצא מההשקעה בה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.