חברת מובילאיי חתמה על הסכם אסטרטגי עם ענקית התחבורה הציבורית היפנית WILLER לפיתוח פתרונות לתחבורה ציבורית אוטונומית. במסגרת ההסכם יפתחו השתיים שירות של "מוניות לא מאוישות" (ROBOTAXI) על בסיס הפלטפורמה עליה הכריזה מובילאיי בשנה שעברה.
השירות מיועד להיפרש בשלב הראשון ביפן ובהמשך להתרחב לשווקים נוספים במזרח אסיה שבהם פועלת WILLER ובהם טאיוואן, סינגפור, ווייטנאם.
מובילאיי תספק את כלי הרכב האוטונומיים ואילו השותפה היפנית תתאים את השירותים הנלווים ואת הפרישה הגאוגרפית עבור שווקי היעד השונים. שתי החברות שואפות להתחיל את הניסויים על כבישי ציבוריים ביפן ב-2021 במטרה להשיק שירותים מסחריים של הסעות ללא נהג ב-2023. למובילאיי יש כבר הסכמים דומים עם מחוז דאגו בדרום קוריאה, עם פולקסווגן בישראל ועוד.
השבוע נחשפו עוד פרטים לגבי התוכנית של מובילאיי לשלב ולהטמיע את הטכנולוגיה של חברת מוביט (MOOVIT) , שנרכשה לאחרונה תמורת כ-900 מיליון דולר, בתוך פרויקט ה- MAAS ("תחבורה כשירות") שמובילאיי מפתחת.
בראיון לעיתונות הגרמנית אמר השבוע יוהאן יונגווירט, לשעבר מבכירי פולקסווגן וכיום מנהל חטיבת התחבורה כשירות ( MAAS ) במובילאיי, כי האפליקציה של מוביט משתלבת באופן מצוין במערכת ניהול ציי התחבורה הציבורית האוטונומית של מובילאיי, ותאפשר בעתיד לנוסעים בציים הללו קישור למסופי תחבורה ואמצעי נוספים כגון תחנות רכבת, אוטובוסים ועוד.
לדבריו מובילאיי מטפלת במוביט בדרך דומה לזו שגוגל טיפלה ב-WAZE כלומר היא מתכוונת לשמר את שם המותג ולהעמיק את הקשרים עם קהיליית המשתמשים של האפליקציה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.