הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה תוכנית לבניית מתחם תחזוקה (דפו) בשכונת מלחה, שבו נמצא היום חניון אוטובוסים של חברת אגד וחניון עירוני. מדובר במתחם דו מפלסי שייבנה בסמיכות לגן הטכנולוגי, הארנה ואצטדיון טדי. התוכנית תחומה בין שדרות דב יוסף ממזרח, דרך בנבנישתי מצפון, פארק נחל רפאים מדרום, ושטחי רכבת ישראל (תחנת רכבת מלחה) וכביש בגין ממערב.
התוכנית כוללת הקמת חניון קרונות בן שני מפלסים בקיבולת של 102 קרונות והקמת מרכז תחזוקה ומתקן מילוי חול. המפלס העליון יכלול מפרץ בקרה, מתקן שטיפה, מסילות לחניון 54 קרונות (27 רכבות), מבנה משרדים ומגרשי חניה. המפלס התחתון יכלול מסילות לחניון 48 קרונות (24 רכבות), מוסך תחזוקה, סדנאות טיפול, מתקן חריטה, בתי מלאכה, אחסון חלפים ומאגר מים.
חניונים בשכונת מלחה בי-ם יהפכו למתחם תחזוקה וחניון קרונות לרכבת הקלה / הדמיה: אדריכל גיל קריבין, צוות אב לתחבורה
בנוסף, התוכנית כוללת הסדרת חיבורים מסילתיים לרכבות הקלות לצורך יצירת גישה ויציאה מהדפו והתאמת מערך הכבישים והסדרי התנועה לאורך רחוב בנבנישתי, על מנת לאפשר כניסות ויציאות של רכב למתחם.
בירושלים פועל כבר קו של הרכבת הקלה (הקו האדום), כאשר בניית הקו השני (הירוק), החלה. קו שלישי (הכחול) שאורכו 31 ק"מ, הינו הבא ברשימת הקווים המתוכננים. מדובר בקו שיחבר בין שכונת רמות בצפון העיר לשכונת גילה בדרום העיר. מדוברות העירייה נמסר כי מכרז להקמתו ותפעולו צפוי להתפרסם רק ב-2023, וכי ההקמה ותקצוב הדפו בשכונת מלחה שאושר כעת, הינם חלק מפרויקט הקו הכחול.
ראש עיריית ירושלים משה ליאון מסר כי "הרכבת הקלה בירושלים היא פרויקט הסעת ההמונים הירוק הגדול במדינה. בימים אלו אנו מכשירים עוד מספר חניוני דפו אשר יאפשרו ביזור של הקרונות, וייעול בתפעול הרכבת בזמן אמת כאשר תחל לפעול. אנו ערים לקושי שהעבודות גורמות לתושבים ולהתנהלות התחבורתית בעיר ועושים הכל על מנת לצמצם לוחות זמנים ולהקל על משתמשי הדרך".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.