קמעונאית מוצרי החשמל א.ל.מ משתלטת על אתר הסחר המקוון פי 1000 שפעל תחת הקבוצה האם מיני ליין - כך נודע ל"גלובס". האתר שהוקם לפני כשני עשורים נחשב לאחד מאתרי המסחר המקוון הראשונים בישראל, וכעת ינוהל על ידי על א.ל.מ. לפי הערכות, היקף המכירות של פי 1000 עמד על כ-20 מיליון שקל ב-2020, ותחת האתר הועסקו כ-20 עובדים, מתוכם נקלטו 13 בא.ל.מ.
עוד נודע, כי בא.ל.מ מתכוונים לפתח את ערוץ המכירה המקוונת שהוזנח בקבוצה בשנים האחרונות, בין היתר באמצעות פי 1000. ההשתלטות על האתר תאפשר לא.ל.מ דברים שעד היום נמנעה מלבצע תחת הרשת שבבעלותה, כמו למכור לראשונה גם מוצרים בשיטה של מכרז פומבי, או לשווק יבוא מקביל.
במקור פי 1000 הוקם לפני כשנים עשורים על ידי חברת גולד טרייד שהייתה בבעלות משותפת של מספר גופים ביניהם אינטרנט זהב, ובהמשך חברת אינטרנט זהב רכשה את מלוא ההחזקות בו. ב-2010 האתר נרכש על ידי רשת החשמל בסט ביי שהייתה בבעלות משותפת של קבוצת פישמן ויבואנית ניופאן במטרה לבסס את בסט ביי כפלטפורמת מכירות אונליין. מאז נקלעה החברה לקשיים, ועד לאחרונה הוא נוהל תחת יבואנית ומשווקת מוצרי החשמל מיני ליין.
כעת כאמור פעילות האתר תעבור לידי א.ל.מ בניהולו של אורי להב נמצאת בבעלות מלאה של מיני ליין. נכון להיום א.ל.מ מפעילה בישראל כ-42 חנויות ומעסיקה כ-340 עובדים. מחזור המכירות של הרשת עמד ב-2019 על כ-580 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.