הרגולטור הבריטי מעכב את אישור המיזוג בין טאבולה לאאוטבריין, שתי חברות המלצות תוכן ישראליות, בשל החשש מפגיעה בתחרות. ברשות התחרות והשווקים הבריטית (CMA) הודיעה במהלך השבוע כי תרחיב את החקירה שלה בנושא וכי תקבל החלטה עד ה-23 בדצמבר, 14 חודשים לאחר ההכרזה על העסקה. עד כה אישרו הרגולטורים בארה"ב ובגרמניה את העסקה, ובישראל טרם התקבלה החלטה. משתי החברות טרם נמסרה תגובה.
במסמך שפרסמו השבוע תיארו ברשות התחרות הבריטית את החששות שלהם, שמתמקדים בעיקר בצד של אתרי התוכן. טאבולה ואאוטבריין מחברות בין אתרי תוכן למפרסמים, אך בעוד שלמפרסמים יש כמה פלטפורמות לפרסם בהן (מנועי חיפוש, רשתות חברתיות וכו'), ברשות חוששים כי המיזוג יפגע באתרי התוכן.
הרשות בוחנת עד כמה טאבולה ואאוטבריין דומות בהיבטים של תמחור, טכנולוגיה, האופן שבו הן עושות שימוש בדאטה והמחקר ופיתוח שלהן. כמו כן, ברשות רוצים להבין האם יש שחקניות אחרות בשוק שמציעות פלטפורמה להמלצות תוכן, עד כמה התחרות בין טאבולה ואאוטבריין הייתה משמעותית ועוד. במסמך צוין כי הכניסה של גוגל לתחום עשויה להשפיע על ההחלטה.
טאבולה ואאוטבריין, שהיו במשך שנים שתי מתחרות עיקשות, הודיעו על מיזוג ביניהן באוקטובר האחרון. במסגרת העסקה, אאוטבריין תקבל 250 מיליון דולר ו-30% מהמניות של החברה הממוזגת. טאבולה תחזיק ב-70% הנותרים והמייסד של אדם סינגולדה ישמש כמנכ"ל החברה הממוזגת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.