בית המשפט המחוזי בי-ם קבע כי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה י-ם שגתה כשאישרה את תוכנית הקו הכחול של הרכבת הקלה ברחוב עמק רפאים בירושלים. זאת מבלי שהתקיים דיון בנושא בוועדה המקומית לתכנון ובנייה.
בית המשפט קבע כי הוועדה המחוזית תוכל לאשר את התוכנית מחדש, רק אחרי שהוועדה המקומית תקיים דיון בנושא. בכך קיבל בית המשפט בחלקה, תביעה שהגישו עוה"ד אלי וילצ'יק ומירב ברנע בשם עמותת "רפאים במושבות", שמתנגדת לתוכנית המוצעת של הקו, בדגש על קטע המסלול שעובר ברחוב עמק רפאים.
מדובר במקטע קצר מתוך מסלול של כ-23 ק"מ, שצפוי לחבר בין שכונת רמות לשכונת גילה. לטענת בית המשפט מנקודת הזמן שבו נודע לוועדה המחוזית כי הוועדה המקומית מסרבת לדון בתוכנית, היה עליה לנהוג אחרת ולא למהר ולאשר אותה. "למרות שלקידום תוכנית הרכבת הקלה חשיבות ברורה, ספק אם מדובר בצורך ציבורי חיוני שלא ניתן היה להמתין איתו עד לקבלת עמדה מהוועדה המקומית. נראה כי שיקול זה לא עמד לנגד עיני הוועדה המחוזית", נכתב בהחלטת השופט אלי אברבנאל.
מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים נמסר: "אנו לומדים את ההחלטה ונבחן כיצד להתקדם".
עו"ד ומתכנן ערים איתמר שחר, ממובילי קבוצת רכבת בעמק: "בית המשפט דחה את מרבית טענות המתנגדים שנדונו בפסק הדין, וקיבל טענה אחת - טענה פרוצדורלית, הנוגעת לשאלה האם היה מקום שהוועדה המקומית תדון בשנית במקטע עמק רפאים בשנת 2018, אחרי שכבר דנה והמליצה עליו במסגרת הקו הכחול בשנת 2016. בכל תולדות מדינת ישראל לא היו 800 מטרים שהושקעו בהם כל כך הרבה משאבים תכנוניים ודיונים של ערכאות שונות, כמו מקטע הרק"ל עמק רפאים. כל גורמי המקצוע האובייקטיביים שבחנו את הנושא תמכו בתוואי עמק רפאים והתנגדו לכל פגיעה בפארק המסילה הסמוך, ואנו סמוכים ובטוחים שהוועדה המחוזית, המוסמכת להכריע בעניין, תשוב ותאשרר את החלטותיה להעביר את הקו בעמק רפאים, לטובת כלל תושבי האזור והעיר".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.