חברת Team8 השיקה באופן רשמי את קרן הפינטק שלה. לפי דיווח לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC), הקרן גייסה 30 מיליון דולר מתוך סכום של 100 מיליון דולר שהיא מתכננת לגייס. על הכוונה להקים קרן פינטק ועל הצטרפותה של רקפת רוסק-עמינח ל-Team8 פורסם לראשונה ב"גלובס" כבר לפני יותר משנה.
אל מנכ"לית בנק לאומי לשעבר חברו יובל טל, מייסד חברות פייוניר ובורדרפרי; רונן אסיא, ממייסדי eToro, שפיתחה רשת חברתית להשקעות; וגליה באר-גבל, שכיהנה כראש תחום הפיתוח העסקי בפייפאל EMEA; פייוניר ו-eToro הן שתי חברות פינטק פרטיות שקיבלו שווי של מעל מיליארד דולר. כל אחד מהארבעה הוא שותף בקרן הפינטק, כשאין ביניהם חלוקה פורמלית, אך רוסק-עמינח ובאר-גבל יובילו את הצד של הקרן ואילו טל ואסיא יובילו את הקמת החברות.
Team8 הוקמה ב-2014 על ידי נדב צפריר, ישראל גרימברג ולירן גרינברג, בדחיפה של יובל שחר, המשקיע הראשון והיום יו"ר ושותף פעיל. הם בנו מודל השקעות חדש - במקום להיות פאסיביים ולחכות שיזמים יגיעו אליהם עם רעיונות לסטארט-אפים, המודל שלהם כולל איתור של הבעיה, תיקוף שלה עם לקוחות פוטנציאליים, גיבוש הרעיון להקמת הסטארט-אפ תוך גיוס יזם מתאים, השקעה בו ויציאה לדרך החתחתים של היזמות עם קצת פחות בעיות, לתפיסתם.
Team8 הקימה בשש השנים האחרונות 12 חברות, מהן שלוש עדיין מתחת לרדאר, שגייסו בסך הכל 550 מיליון דולר, מ-Team וממשקיעים נוספים. החברות פועלות בעולמות הסייבר, הביג דאטה והבינה המלאכותית. בנוסף, בחודש יוני הודיעה Team8 על הקמת קרן השקעות, שפועלת במודל ההון סיכון המסורתי. בסך הכל הקבוצה מנהלת 250-300 מיליון דולר, לא כולל קרן הפינטק. לחברה יש שותפים עסקיים כמו מיקרוסופט, וולמארט, סיסקו, AT&T ועוד, שמסייעים ל-Team8 בגיבוש רעיונות לסטארט-אפים חדשים, בחינה של טכנולוגיות חדשות והם גם נמנים לא פעם על הלקוחות הראשונים. Team8 עצמה מעסיקה כ-40 עובדים ובחברות שלה מועסקים 500 עובדים.
קרן הפינטק החדשה היא למעשה שכפול של המודל של Team8 שהתחיל בתחום הסייבר והתרחב גם לעולמות הבינה המלאכותית והביג דאטה.
בקרן הפינטק מתכננים להקים בשנים הקרובות חמש-שש חברות. Team8 משקיעה בכל חברה כמה מיליוני דולרים. בדרך כלל, מסבב A, היא כבר לא מובילה סבבי גיוס והחברה ממשיכה לפעול באופן עצמאי, עדיין עם תמיכה של Team8.
"אנחנו רואים בתעשייה הפיננסית שגם חברות שמצליחות לשבש שוק באמצעות פתרונות B2C (לצרכן הפרטי), הן משקיעות הרבה כסף בהשגת נתח שוק וברכישת לקוחות", הסבירה רוסק-עמינח בשיחה עם "גלובס". "גם למונייד שהנפיקה לפי שווי גבוה והיא חברה טובה, כשאתה מסתכל על השורה התחתונה - היא עדיין חברה מפסידה כי היא צריכה לממן את הצמיחה. זה לא שאין לחברות כאלו זכות קיום, ואם תהיה חברה עם רעיון מבריק שמיועד לצרכנים פרטיים - נשקיע בה, אבל אנחנו מעדיפים להגיע ללקוחות במקום שהם כבר נמצאים בו ולהתמקד ב-B2C. יש שלוש קבוצות רלוונטיות - בנקים מסורתיים, חברות פינטק שהן כבר לא סטארט-אפים, כמו פייפאל לדוגמה, וחברות שרוצות להיכנס לתחום כמו פייסבוק, וולמארט, גוגל ואמזון. אנחנו רוצים להתלבש על הלקוחות של כל סוגי החברות האלו ולתת להם ערך".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.