בעל בית חדש בחברת התעופה אל על. בתום פתיחת המעטפות בהנפקת המניות של אל על, תוצאותיה מצביעות על כך שהמשקיע אלי רוזנברג הוא בעל המניות הגדול בה עם החזקה של 42.89% מהבעלות. ההצעה של רוזנברג עמדה על 364 מיליון שקל מתוך גיוס של .5505 מיליון שקל.
מחיר המינימום בהנפקה עמד על 67.1 אגורות, והחברה גייסה בהתאם לתוכניות המוקדמות. במסגרת המכרז הגיעו 491 הזמנות לרכישת מניות בהיקף של כ-654 מיליון שקל.
מבין שלוש המתעניינים ברכישת חברת התעופה אל על רק רוזנברג, האיש שכנפיים לא רצתה, הגיש הצעה בהנפקה. מאיר גורביץ הודיע לפני ימים ספורים כי בלי הנפקה פרטית הוא חוזר בו מכוונתו לרכוש את החברה, ודוד ספיר שאתמול אף הביע נחישות להציע מחיר מנצח לרכוש את המניה, בסופו של דבר לא ניגש כלל.
חברת כנפיים הודיעה כי החזקותיה באל אל אחרי ההנפקה ירדו לשיעור של 15.2%. לפני ההנפקה החזיקה כנפיים בשיעור של 38.3%. החברה מעדכנת כי היא לא השתתפה בהנפקה. היקף ההנפקה של 753 מיליון מניות לציבור במחיר של 67.1 אגורות למניה הניבה גיוס של 505 מיליון שקל.
חלקה של משפחת בורוביץ, באמצעות חברת כנפיים אחזקות, הצטמק בעצם עד לאבדן השליטה בחברה. היקף סכום ההשקעה של המדינה בהנפקה הגיע לכ-100 מיליון שקל, כך שהיא תחזיק כ-12%-15% ממניות אל על. זאת כשסכום ההשקעה המקסימאלי עליו דיווחה המדינה לקראת ההנפקה עמד על כ-265 מיליון שקל (75 מיליון דולר) - עד כמחצית מסכום ההנפקה.
בעקבות ההנפקה, שהכסף שגויס במסגרתה יוזרם לקופת החברה, שוויה של אל על אחרי טיפוס של כ-6% שרשמה היום מנייתה, צפוי לנוע סביב כ-900 מיליון שקל.
בהשפעת משבר הקורונה שסחף את אל על לסערה המושלמת בעסקיה, בסוף חודש אוגוסט הציגה חברת התעופה בדוחותיה הכספיים הפסד ענק של 244 מיליון דולר לסיכום המחצית הראשונה של השנה, פי ארבעה וחצי מהפסד של 55 מיליון דולר שהציגה בסיכום המחצית הראשונה של 2019.
לצד ההפסדים הנערמים, את דוחות אל על ממשיכה ללוות הערת "עסק חי" מצד רואי החשבון, בשל חוסר הוודאות שליוותה תקופה ארוכה את הנפקת המניות וגיוס חוב שהיא נדרשת לבצע.
כפי שרואי החשבון מציינים בדוחות, התפשטות הקורונה הובילה "להיעדר ביקוש ולהשבתה מלאה של טיסות הנוסעים הסדירות של החברה" שהובילו גם לגירעון של 135 מיליון דולר בהונה העצמי.
מחברת כנפי נשרים תעופה של אלי רוזנברג נמסר, כי "אנו גאים על תוצאות ההנפקה הציבורית של חברת התעופה הלאומית אל על שבסיומו נחזיק ב-42.89% מהבעלות בחברה.
בראש ובראשונה כנפי נשרים תעופה לוקחת על עצמה אחריות גדולה להשיב את אמון הנוסעים, להבטיח את תעסוקתם של אלפי עובדי אל על, ולהוביל את חברת התעופה של ישראל לעתיד בטוח. לאורך כל החודשים האחרונים הוכיחה כנפי נשרים רצינות, מחויבות ויכולת פיננסית שתסייע להבריא את אל על.
"בכוונתנו להעמיד לטובת אל על צוות מקצועי מנוסה ובעל יכולות מוכחות בכל השדות הרלוונטיים לניהול חברת התעופה הלאומית. צוות שיוביל את אל על להיות חברה מתפתחת וצומחת הפועלת בסטנדרטים המתקדמים ביותר בענף התעופה העולמי.
"אל על בשליטת כנפי נשרים תעופה תשים דגש מיוחד על עמידה בלוחות הזמנים בכל טיסותיה, תשקיע משאבים רבים בשיפור השירות ובשיפור חוויית הטיסה לכלל לקוחותיה, וכן תפעל לשדרוג המזון המוגש לנוסעים בכל המחלקות.
"כנפי נשרים תעופה תהיה מחויבת לאתגרים הלאומיים של מדינת ישראל והיא תבצע כל משימה בגאווה עם דגל כחול לבן ומגן דוד על זנב המטוסים".
מוועד טייסי אל על נמסר בתגובה כי "טייסי אל על מברכים על הצלחת ההנפקה וההזרמה הצפויה לקופת החברה. הזרמה שמסמנת את תחילת דרכה החדשה של אל על. ברכות לבעל השליטה החדש. אנחנו בטוחים שיוביל את החברה לצמיחה ולשגשוג. מי ייתן ותהיה זו שנת התחדשות והצלחה לחברת אל על ולעובדיה המסורים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.