מנכ"ל JFrog בראיון ראשון אחרי ההנפקה הסוערת: "אנחנו לא מתכוונים לשרוד את הקורונה - אנחנו מתכוונים לנצח"

חברת הטכנולוגיה הישראלית JFrog, זכתה לקבלת פנים חמה בוול סטריט, עם זינוק של 47% ביום המסחר הראשון שהקפיץ אותה לשווי שוק של יותר מ-.5.7 מיליארד דולר • בראיון ל"גלובס" מספר שלומי בן חיים על הנחיצות של שוק עדכוני התוכנה במיוחד בתקופת הקורונה, על ההפקה שנערכה בחניון של משרדי החברה לקראת ההנפקה ועל הגעגועים לישראל

הנפקת JFROG / צילום: SO&CO event management
הנפקת JFROG / צילום: SO&CO event management

מניית חברת הטכנולוגיה הישראלית JFrog הישראלית, שהונפקה אתמול, זכתה לקבלת פנים חמה בוול סטריט, וזינקה ביום המסחר הראשון שלה ב-47%. כך, יום שהתחיל במחיר ההנפקה, 44 דולר, הסתיים במחיר של כמעט 65  דולר, ובשווי שוק של מעל 5.7 מיליארד דולר. החברה גייסה 352 מיליון דולר, סכום שעשוי לגדול ב-76 מיליון דולר, ובעלי מניות בה מכרו מניות ב-157 מיליון דולר.

שלומי בן חיים, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה (לצד יואב לנדמן ופרד סימון), יושב בסיום היום הארוך במשרדו בסאניוול קליפורניה בחולצה עם לוגו החברה, ומסכם את החוויה בשיחת זום עם "גלובס" - ובעיקר את יום ההנפקה, שהתחיל ב-3 בבוקר, כלל הפקה ייחודית בחניה של ג'יי פרוג ונגמר בזינוק הגדול במניה.

"הבוקר שלנו התחיל כשנסענו בשלוש בבוקר למשרדים בסאניוול", מספר בן חיים. "בנאסד"ק אמרו לנו שאם נבוא לניו יורק, אפשר רק שלושה אנשים על הפודיום (בטקס פתיחת המסחר), אבל החברה לא נבנית רק בידי המייסדים, אלא עם כל הצוות, ולכן מבחינתנו זו לא הייתה אופציה.

החלטנו שנעשה את ההנפקה במשרדי החברה, ואם אנחנו לא יכולים לנסוע למנהטן, נביא אותה אלינו. בנינו רפליקה של מנהטן בחניה שלנו. נאסד"ק שיתפו פעולה ושלחו צוות הפקה, והשידור ממשרדי JFrog שודר ל-Times Square.

היה מרגש, המניה פתחה את המסחר יפה מאוד, ומשם כבר עברנו לראיונות אחד אחרי השני. סליחה על שנייה של שמאלציות ציונית, אבל אני מתגעגע לארץ, ולראות את דגל ישראל על הבמה ליד דגל JFrog כשמנפיקים בנאסד"ק היה שווה את כל המעמד הזה".

JFrog, שהוקמה בשנת 2008, מספקת פתרון טכנולוגי שמאפשר עדכוני תוכנה רציפים. החברה תכננה בתחילה לגייס לפי מחיר מניה של 33-37 דולר, אך השבוע העלתה את טווח המחירים ל-39-41 דולר, ולבסוף עקפה גם את הטווח המוגבה, וכאמור זינקה גם ביום המסחר הראשון. במקביל אליה הונפקה חברת טכנולוגיה נוספת, Snowflake, שביום המסחר הראשון שלה קפצה ביותר מ-100%.

איך יודעים שאתם מנפיקים במחיר הנכון?
"זה נובע מזה שעולם ההנפקות ב-4-5 חודשים האחרונים, תוך כדי הקורונה, יצא מכל איזון", אומר בן חיים. "הקפיצה של היום הראשון - אני קורא לה חוסר אחריות, אני לא מבין איך חברות עושות 100% ו-200%, זה לא להשאיר כסף על השולחן אלא לא לדעת לאן אתה הולך.

"בנינו עם החתמים מודל, ואני אמרתי שמה שיקרה מעבר למחיר, שאני חושב בכנות שהוא משקף את שווי החברה - מה שיקרה בשוק זה לא בשליטתי. דבר שני, כשאתה בא כמו JFrog כחברה רווחית עם תזרים חיובי ומספיק כסף בבנק, ה-IPO הוא אבן דרך לגדול ולא אמצעי לגיוס כסף".

יכול להיות שיש פה בועה?
"לגבי Snowflake היא חברה נהדרת, קראתי את התשקיף שלה, היא חברה מדהימה ואין מה להתפלא על המגה-IPO. המכפילים בשוק הם לא פר חברה. יש חברות שאני לא מבין למה הן נסחרות בכלל, שלא לדבר על המכפילים. השוק עם ריביות מאוד נמוכות, עם צורך להשקיע בתוכנה, כי שאר הענפים היותר לגאסי נפגעו יותר מהקורונה.

"מה שאתה קורא לו בועה, יכול להיות שישפיע. יכול להיות שהבחירות בארה"ב ישפיעו, אולי המיתון שעוד לא ממש פגש אותנו גם ישפיע. אם חברה עולה ויורדת עם השוק - זה הגיוני. אם החברה מנפחת בועה ואז מתפוצצת, ואף אחד לא מבין למה השקיעו בה - זו בעיה תפעולית בחברה. זה הבדל מאוד משמעותי".

ספר קצת על הרוד שואו לקראת ההנפקה.
"זו תקופה נורא נורא מבולבלת. מצד אחד כל העובדים בבית, אתה צריך להפעיל שרירים שלא היו לך בעבר, ואני חייב להגיד שהצוות של JFrog הם אריות. מצד שני כל העולם הבין מה המשמעות של תוכנה, מה המשמעות של זה שלא יכולים להיפגש, אי אפשר לשבת לארוחת ערב, כל מה שקורה הוא דרך תוכנה ואם התוכנה לא מתפקדת אפעס, משהו מתנתק.

"תסתכלו על הראיון הזה, אנחנו נמצאים על הקו כי זה העולם. אם מסכימים על הנושא של משמעות התוכנה בחיינו אז כל נושא עדכוני התוכנה הופך למשהו מאוד ברור. היה רוד שואו מדהים, ידעתי שיש לנו סיפור חזק אבל הביקושים היו מעל ומעבר לכל הציפיות".

איך הרוד שואו מתקיים בפועל בתקופה של מגפה?
"אני מאחל לכל מנכ"ל בעולם שיהיה לו הרוד שואו שהיה לנו. ה-CFO ג'ייקוב שולמן וה-CRO טלי נוטמן ואני עשינו חמישה ימים של רוד שואו מאוד קצר, מאוד צפוף, כל יום וובינר שבו משקיעים מהקרנות היותר קטנות עולים על הקו.

"היעילות, הדיגיטליות, הצלילות והדיוק של הדברים היו פשוט מדהימים. אני חושב על מה שסיפרו לי על טיסות, ארוחות ערב - פשוט מיותר, כמה זמן חסכנו. היו חמישה ימים ובנינו ביקוש מטורף. אני מאחל את זה לכולם, ואגב אני לא חושב שזה יחזור להיות מה שהיה קודם".

מה הטריד את המשקיעים, מה שאלו אתכם?
"הרבה דיברו איתנו על התחרות. שוק ה-DevOps נבנה נכון עם צורך נכון. יש שווקים שאתה לא מבין מה עושים, ויש שווקים שאתה מבין את הצורך ויודע שזה יקרה, גם אם עוד שנה שנתיים. כשמשקיע גדול רואה שגם מיקרוסופט ואמזון נכנסות לתחרות, הוא רוצה לוודא שהוא שם את ההשקעה על החברות הנכונות.

"עניין אותם גם איך הקורונה השפיעה עלינו. כשאתה בא עם הנתונים של JFrog - קראתי תשקיפים של שבע חברות שעשו יחד איתנו הנפקה - אנחנו שמנו מספרים של מחצית ראשונה בגאווה. אתה מסתכל על המספרים, אחוז שימור, צמיחה, יעילות, פוקוס, מוצרים. המשקיעים רוצים לוודא שהתחרות וקוביד לא לוקחים את הכסף ומורידים אותו לטמיון".

המשקיעים מבינים בטכנולוגיה?
"בסוף, משקיעי העוגן הם גם אלה שמשקיעים ב-Snowflake, גוגל ומיקרוסופט. שאר המשקיעים היותר קטנים, יש מצב שפחות מבינים, אבל בסוף הם מסתכלים מי נכנס אחרי ששם כמה מאות אלפי דולרים על מחקר ומבינים שזה הדבר הנכון לעשות.

"זה לא התחיל ברוד שואו - עשינו נון-דיל רוד שואו עוד לפני הקורונה. הדבר המדהים זה שהמשקיעים הגדולים כמו פידיליטי, T. Rowe Price, הם לקוחות של JFrog והם לא צריכים 'לבלבל לי את המוח', הם יכולים לשאול את החבר'ה שלהם מה זה JFrog וכמה זה חשוב. כשרואים את אחוז השימור שלנו, 98% בתקופת הקורונה, יודעים שזה לא עוד מנכ"ל שאומר שזה Mission Critical.

"היה יפה לראות שהיו גם משקיעים ישראלים, קרנות יחסית גדולות בסדר גודל ישראלי. צריך רמה בסיסית של הבנה מה השוק, מה המוצר והצעת הערך, איך מתחרים ומה הרוד מאפ של החברה. כשהתחלנו לדבר איפה החברה תהיה, ראית את הניצוץ בעיניים של המשקיעים".

איפה היא תהיה?
"כשאנחנו מסתכלים על עולם ה-DevOps שאנחנו יצרנו - היינו חלק מהקהילה בעולם שבנה את התנועה הזאת. אם באמת מסתכלים מה הכאב שאנחנו מנסים לפתור זה עדכוני תוכנה לאנשים כמונו. כי בסוף אם עכשיו היה צריך עדכון תוכנה לזום לפני הפגישה, זה היה כואב.

"בשנים הבאות זה יהיה לעשות עדכוני תוכנה למכשירים שונים - שהאייפון, המכונית ומכונת הקפה לא יצטרכו עדכוני תוכנה. גם נושא הסקיוריטי מאוד גדל, סקיוריטי תוך כדי בניית התוכנה והשחרור שלה. נשקיע המון במו"פ, DevSecOps וסקיוריטי ל-IOT, ונמשיך להשקיע במוצרים שלנו שמובילים את השוק.

"גייסנו הרבה כסף, יש גם כסף בקופה. בתקופות כמו שאנחנו נכנסים אליהן זה ברור. כמו שהבטחתי לעובדים שלי, אנחנו לא מתכוונים לשרוד את הקורונה, אנחנו מתכוונים לנצח. JFrog נולדה ב-2008 לתוך מיתון, מתמודדת עם הקוביד, ויוצאת תמיד חזקה ומחוזקת".

קיבלתם בשבועות האחרונים הצעת רכישה, לקראת ההנפקה?
"לא".

נכון להיום אתה מחזיק במניות בשווי כ-335 מיליון דולר. איך ההרגשה?
"כמו אתמול בבוקר. אני עולה לפגישה ולבוש בטי-שרט של JFrog ולא עושה שום תוכניות חוץ מאשר לחברה. בשורה התחתונה שווי של חברה זה דבר נחמד בעיניי, אבל אני אומר לעובדים ולהנהלה - החברה לא שווה 8, 10 או 15 מיליארד דולר עד שלא מוכרים בסכומים האלה. בנינו את החברה עם מודל עסקי אמין. מיליונים או לא, אנחנו עובדים מאוד קשה וזאת גאווה ישראלית".