עיקר תעשיית הפרסום מתרכזת בערים תל אביב ורמת גן, אולם בעיריית חיפה לא משאירים בכלל את האפשרות למשרד פרסום שאיננו מאזור הצפון להתמודד על תקציב הפרסום של העיר.
במסגרת המכרז לבחירת משרד פרסום שפרסמה העירייה, נקבע כאחד מתנאי הסף כי "המציע מנהל ולחליפין מתחייב לנהל בתוך 30 יום מיום החתימה על החוזה ולכל תקופת חלותו של החוזה, משרד פרסום במרחק שאינו עולה על 15 ק"מ מקצה גבול שטח השפוט של העירייה".
מדובר בתנאי לא שגרתי, שלא מקובל כי מכרזים - בוודאי של ערים גדולות - אינם מגבילים בדרך כלל את השתתפותם של משרדים מערים אחרות. למעשה במקרה של ערים גדולות לעיתים הזוכים הם דווקא משרדים לא מקומיים. למשל בתקציב עיריית ירושלים חולקים משרדי הפרסום באומן בר ריבנאי ויהושע TBWA מרמת גן ומתל אביב בהתאמה.
תקציב הפרסום של עיריית חיפה אמנם איננו בהיקף הדומה לזה של עיריית ירושלים - במסמכי המכרז הוא מוגדר כתקציב בגובה של 300 אלף שקל בלבד, אך בתעשייה מביעים תמיהה על הסיבות שבעטיין עיריית חיפה מגבילה מלכתחילה את האפשרות להשתתף בו ולא משאירה את שיקול הדעת למשרדים.
לדברי בכיר בענף הפרסום קביעת מרחק של 15 ק"מ מהעיר כחלק מתנאי הסף הוא תנאי מאוד לא שגרתי במכרזים מסוג זה. "לא נתקלנו בתנאי כזה לגבי מיקום. חיפה עיר גדולה מאוד, תעשיית הפרסום יושבת בתל אביב, ואין שום סיבה שעיר כמו חיפה תמנע מעמה מציעים מהשורה הראשונה", אומר אותו הגורם.
עיריית חיפה לא הגיבה לדברים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.