ארקיע זכתה במכרז של רת"א (רשות תעופה אזרחית): חברת התעופה תבצע טיסות יומיות לאילת ותקבל רשת ביטחון מהמדינה.
מאז ה-13 במרץ ארקיע הייתה בהדממה ולאחרונה היא חידשה את הפעילות התעופתית שלה. בשיאה החזיקה החברה בעבר ב-72% מנתח השוק של הטיסות לאילת, אולם בחודשים האחרונים ישראייר מחזיקה לבדה את הקו. זאת אחרי שהיא קיבלה רשת ביטחון מהמדינה בתמורה להבטחה כי לא תעצור את הטיסות לטובת תושבי העיר שזקוקים לדרך מהירה להגיע למרכז.
במכרז שפרסמה רת"א התבקשו החברות להתחייב להפעיל 4 "לגים" (טיסות) בשעות הקצה של היום, קרי בבוקר ובערב, כולל בימי שישי וזאת עד ל-31 בדצמבר (שתי טיסות הלוך ושוב). לאור זאת, ארקיע תחדש את הטיסות בקו נתב"ג-רמון ב-22 באוקטובר והיא מציעה לתושבי אילת כרטיס טיסה ב-69 שקל לכיוון ולכלל האזרחים במחיר של 129 שקל לכיוון. ארקיע מתחייבת למחיר הזה בהקצאות של לפחות 15 מושבים בכל טיסה.
הסבסוד של המדינה מתבצע דרך תשלום שתקבל ארקיע לכל טיסה בלי קשר לשיעור התפוסה באותה טיסה. לפי מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל עוז ברלוביץ' הסבסוד לא מכסה את עלויות הטיסה אולם החברה מבינה את החשיבות של לרכוש מחדש את אמון הנוסעים, דגש על תושבי אילת אחרי שבמשך יותר מחצי שנה היא לא הפעילה טיסות בקו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.