תחום הענן ממשיך לצמוח ותומך בתוצאות של חברת הטכנולוגיה נייס . החברה פרסמה היום את דוחות הרבעון השלישי בהם עקפה את תחזיות האנליסטים גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח.
נייס, ספקית פתרונות טכנולוגיים לניהול קשרי לקוחות וסיכונים, נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב בשווי 15.6 מיליארד דולר (החברה הישראלית השנייה בגודלה לאחר צ'ק פוינט), אחרי עלייה של כ-59% במחיר המניה מתחילת השנה.
ברבעון השלישי, החברה רשמה הכנסות של כ-410 מיליון דולר, צמיחה של 6.1% ביחס לרבעון המקביל. ההכנסות מהענן הסתכמו ב-202 מיליון דולר, צמיחה של 33.9%, בעוד שההכנסות ממכירת מוצרים ומשירותים שנייס מספקת ירדו ב-32% וב-5.2%, בהתאמה.
לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון השלישי ב-50.8 מיליון דולר, לעומת 45 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי גדל ב-11% לעומת הרבעון המקביל, והגיע ל-93.6 מיליון דולר שהם 1.41 דולר למניה - 2 סנטים מעל תחזיות האנליסטים.
גם בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020, נייס צמחה בשיעור של 6.1% והכנסותיה הסתכמו ב-1.2 מיליארד דולר. מתוך זה, ההכנסות מתחום הענן הגיעו ל-558 מיליון דולר, צמיחה של כ-30% ביחס לתקופה המקבילה ב-2019.
הרווח הנקי בתקופה זו הסתכם ב-142 מיליון דולר לעומת 124 מיליון דולר בתקופה המקבילה, ועל בסיס Non-GAAP הרווח היה 271 מיליון דולר, לעומת 241 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
מתחילת השנה נייס ייצרה תזרים של 313 מיליון דולר מפעילות שוטפת. לאחר שגייסה במהלך הרבעון כסף בהנפקת אג"ח להמרה בריבית 0%, היו לה בקופה מעל 1.5 מיליארד דולר במזומנים והשקעות.
נייס צפויה, לפי התחזית שנמסרה היום, לסיים את שנת 2020 עם הכנסות של 1.645-1.655 מיליארד דולר, צמיחה של 4.3%-4.9% ביחס ל-2019 ודומה לתחזיות האנליסטים, ועם רווח נקי Non-GAAP של 5.63-5.73 דולר למניה שלפי מספר המניות הנוכחי משמעותי רווח של 373-380 מיליון דולר.
מנכ"ל נייס, ברק עילם, מסר: "אנו שמחים לדווח על תוצאות חזקות לרבעון השלישי שנבעו מהמשך האצה בעסקי הענן. הכנסות הענן הראו גידול שיא של 35% ומהווים כבר 50% מסך ההכנסות, אבן דרך משמעותית עבור נייס. בנוסף, עסקי הענן צמחו ב-10% ברבעון השלישי לעומת הרבעון השני של השנה, וקצב ההכנסות השנתי מענן עבר את ה- 800 מיליון דולר, יעד לו ציפינו רק בסוף השנה. ההאצה נובעת מכמה גורמים, ביניהם צמיחה משמעותית במספר הלקוחות החדשים, אימוץ מהיר על ידי ארגונים גדולים, וסקטורים חדשים המאמצים שירות מרחוק וטרנספורמציה דיגיטלית, שעלו לראש סדר העדיפויות של ארגונים בכל הגדלים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.