יאנדקס משיקה את שירות משלוחי המזון שלה בישראל, כפי שנחשף לפני כחודש בגלובס. השירות החדש, שנקרא "DELI מבית יאנגו", יחל לפעול בשלב הראשון בתל אביב, ברמת גן ובגבעתיים, באמצעות שלוש "חנויות שחורות" בשטח של 200 מ"ר, שיפעלו במרכזי הערים מהן יבוצעו המשלוחים. השירות יחל לפעול כבר מהיום (ב').
במילים אחרות, מדובר בחברה הראשונה שהקימה בישראל שירות משלוחי מזון שלא מבוסס בכלל על חנויות פיזיות שהצרכנים יכולים לרכוש בהן.
החנות של יאנגו / צילום: איתן ברנה
בחברה מבטיחים להתעלות על כל החסמים שקיימים היום בענף למשך תקופת ההשקה: לספק משלוח בתוך פרק זמן של 15 דקות, ללא דמי משלוח וללא מינימום הזמנה, כך שניתן יהיה להזמין ממנו אפילו חפיסת מסטיק או קרטון חלב.
"הבשורה הצרכנית שלנו היא משלוחים לבית הלקוח תוך רבע שעה", מצהיר היום סמנכ"ל הסחר של יאנגו, צח ברזני. מדובר על שירות שפעיל כל ימי השנה למעט יום כיפור, כולל בסופי שבוע. לתקופת ההשקה החברה מציעה משלוח חינם וללא מינימום הזמנה, כך שניתן יהיה להזמין אפילו מוצר אחד בודד.
ולכמה זמן תישמר ההטבה הזו? לטענת החברה, ההשקה אינה תחומה בזמן, והיא עשויה להימשך שבועות או חודשים, ככל שיידרש להחדיר את השירות החדש. בחברה הצהירו כי היא עשויה לפתוח עשרות סניפים ב-2021, אולם ההתרחבות שלה תהיה כפופה להצלחת ההחדרה לשוק המקומי.
מבחינת רמות המחיר של הפלטפורמה החדשה, מצהירים היום ביאנדקס: "נהיה זולים מ-AM:PM ודומים למחירי שופרסל אקספרס, יחד עם 15% הנחה לתקופת ההשקה כדי להחדיר את השירות". הוא מציין כי המטרה בתנאי ההשקה הנוחים הייתה להוריד את כל החסמים שקיימים כיום בהזמנת מזון מקוונת - זמן המשלוח, עלות המינימלית והמחיר - כדי לחדור לשוק.
שירות משלוחים של יאנגו / צילום: מיכל גור
בניגוד לשירות משלוחי האונליין שקיים כיום בישראל - קוויק - יאנדקס מתבססת על חנויות שהיא מקימה ובבעלותה שמותאמות לליקוט בלבד, וזאת בניגוד למתחרה הישראלית קוויק המתבססת על סופרמרקטים חיצוניים שאינם בבעלותה.
ומה ניתן לרכוש באמצעות השירות של יאנדקס? חטיפים, פירות, ירקות, עופות, בשרים, ביצים, מוצקי ניקוי, אלכוהול, סיגריות - כשהחברה התקשרה ישירות עם ספקיות מוצרי הצריכה והמזון הגדולות בישראל.
"התמהיל שונה לחלוטין משל רשתות הקמעונאות, והוא דומה יותר לזה של חנויות הנוחות", אומר סמנכ"ל הסחר ברזני, כשלדבריו, בנוסף לאלה ייווצרו שיתופי-פעולה עם חנויות בוטיק, דוגמת רשת לחמים שכבר ניתנת להזמנה לצד הלחמים שנמכרים ברשתות הסופרמרקט.
בחברה מצהירים כי מגוון המוצרים שהיא מוכרת מתבסס על המוצרים הנמכרים ביותר בסטורנקסט, כך שניתן יהיה למצוא עבור המותגים המובילים את הווריאנט הנמכר ביותר שלהם, בדומה לחנויות נוחות ובשונה מרשתות קמעונאות גדולות.
לפי יאנדקס, המודל הטכנולוגי שלה אמור לאפשר לה לספק משלוח בפרק זמן ממוצע של רבע שעה: "חילקנו את אזור הפעילות לשכונות, כשבכל אזור הקמנו חנות שחורה. הטכנולוגיה של יאנדקס אמורה לתת למלקט ההזמנה הוראות כיצד לבצע את ההזמנה בצורה היעילה ביותר, ולשלוח הודעה למסופון של שליח על רכב דו-גלגלי שיגיע באופן מיידי".
שירות המשלוחים צפוי לפעול בין 7:00 ל-23:00 בימי השבוע ומ-9:00 עד 21:00 בשישי ובשבת.
ברזני, 34, סמנכ"ל הסחר של החברה ומי שמקים עתה את הפעילות בישראל, שימש עד לפני כחודשיים כקניין בשופרסל במשך שמונה שנים. זאת בין היתר בעולמות המשקאות, הסיגריות, החטיפים, הקפואים, הסלטים והנקניקים. קודם לכן עבד ככלכלן ב-BDI.
כעת הוא עומד מאחורי המתחרה שאמורה לשנות את זמני אספקת המשלוחים באזור גוש דן, בניסיון לנגוס בלקוחות של השחקניות הדומיננטיות במכירת מזון מקוונת, ביניהן שופרסל אונליין שצפוי לסכם את השנה הנוכחית עם קצב מכירות של 3 מיליארד שקל, ושחקנית האונליין קוויק שהיקף המכירות שלה כבר מוערך בכ-200 מיליון שקל, כשלצידן פועלות באונליין גם שחקניות כמו ויקטורי, רמי לוי, טיב טעם ו-AM:PM.
יאנדקס היא חברת ענק רוסית שהומה ב-1989, אשר עוסקת במגוון רחב של תחומים, ביניהם מנוע חיפוש, מוניות, רכבים שיתופיים, שירותי מוזיקה, עוזרת אישית חכמה ועוד. החברה הונפקה ב-2011.
זו המדינה הראשונה מחוץ לרוסיה שיאנדקס תפעיל בה שירות משלוחי מזון. ברוסיה מפעילה יאנדקס שירות דומה תחת השם "יאנדקס לאבקה" אשר מפעילה כ-300 נקודות מכירה עם קצב מכירות של מיליון הזמנות בחודש. במקביל לכך, יאנדקס מפעילה גם שירות משלוחי אוכל תחת השם "יאנדקס איטס". ואולם, בחברה אמרו היום לגלובס כי לאור הדומיננטיות של וולט בשוק הישראלי, בחברה בחרו להתמקד במשלוחי מזון, ולא צפויים להשיק פעילות של משלוחי אוכל בשלב זה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.