קמעונאית המזון ויקטורי שבהובלת אייל רביד מסכמת רבעון שלישי חזק ב-2020 עם גידול של 38% לסך של 616 מיליון שקל, בין היתר הודות להשפעות משבר הקורונה ופתיחת סניפים חדשים. הרווח הנקי זינק ב-70% לסך של 16 מיליון שקל. על הרקע הזה עדכנה החברה כי תחלק דיבידנד בסך 15 מיליון שקל.
בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2020 מציגה ויקטורי גידול בהכנסות של 36% לעומת התקופה המקבילה ב-2019 לסך של 1.7 מיליארד שקל, כשהרווח הנקי זינק ב-108% לסך של 43 מיליון שקל, וזאת בין היתר הודות להתרחבות המוצאת של החברה במהלך התקופה.
ויקטורי מפעילה כיום 60 סניפי סופרמרקט בגדלים שונים בשטח מכירה כולל של כ-68 אלף מ"ר, המזוהה כרשת דיסקאונט. מאז מרץ 2019 הרחיבה ויקטורי את מספר הסניפים שלה בכ-22%, כשהוסיפה 13 סניפים חדשים, ביניהם בערים חדרה, מודיעין, בקניון מלחה בירושלים ובקניון איילון ברמת גן; חלק ניכר מהם באמצעות רכישות מהמתחרה יינות ביתן שנאלצה למכור חנויות מתוך לחץ על תזרים מזומנים. במסגרת הדוח החברה מגלה כי באוקטובר 2020 סגרה ויקטורי סניף בחיפה.
מהדוחות עולה כי במהלך הרבעון השלישי רשמה ויקטורי גידול של 11.6% בחנויות הזהות לעומת הרבעון המקביל ב-2019. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2020 מציגה ויקטורי צמיחה כוללת בחנויות הזהות של 13.2%. מדובר על קצב גבוה יותר מהממוצע בשוק המזון, שלפי נתוני סטורנקסט גדל באותה תקופה בכ-9%.
עוד עולה כי ויקטורי רשמה גידול של 38% ברווח הגולמי ברבעון לסך של 156 מיליון שקל, תוך שהיא מצליחה לשפר גם את שיעור הרווח הגולמי מהמכירות לרמה של 25.3%, לעומת שיעור רווחיות גולמית של 25.2% ברבעון המקביל אשתקד.
על אף שויקטורי מציגה ברבעון גידול ניכר בהוצאות מכירה ושיווק (37%) לסך של 121 מיליון שקל, וגידול בהוצאות הנהלה וכלליות (10%) לסך של 8 מיליון שקל, הגידול הניכר במכירות איפשר לה להציג קיטון בשיעור ההוצאות הללו מסך המכירות.
במקביל רושמת ויקטורי שיפור גם בשורת הרווח התפעולי, שגדל ב-60% לסך 26 מיליון שקל. ויקטורי מציגה שיפור גם בשיעור הרווח התפעולי, שטיפס מ-3.7% ברבעון המקביל ב-2019, לרמה של 4.3% ברבעון הנוכחי.
הוצאות המימון של ויקטורי הסתכמו ב-6.9 מיליון שקל, גידול של כ-50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בחברה מציינים כי עיקר הגידול בהוצאות הללו נובעת מיישום תקן IFRS 16 והשפעת חוזי השכירות החדשים על הגידול בהוצאות המימון, וכי לפני יישום התקן הוצאות המימון הסתכמו ב-107 אלף שקל ברבעון השלישי.
בנוגע להשפעות משבר הקורונה מציינת ויקטורי כי הסגר השני אשר החל ב-25 בספטמבר הביא ל"עלייה מתונה בצריכה ובמכירות החברה לעומת החודשים הקודמים לסגר השני", כשהיא מעריכה כי "בטווח הקצר עדיין הצריכה תהיה גבוהה במקצת מהממוצע לפני משבר הקורונה, זאת עקב המשך ההגבלות על מסעדות, בתי קפה ואולמות אירועים וכן עקב החזרה האיטית של ענף התעופה לפעילות חלקית, דבר המביא לכמות אנשים רבה יותר במדינה אשר צורכים בחנויות החברה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.