נועם ברדין, מנכ"ל אפליקציית הניווט ווייז (Waze), הודיע לפני שבועיים כי יפרוש מהחברה אחרי 12 שנה. ברדין ליווה את ווייז כמעט מאז הקמתה והוביל את מכירתה לגוגל תמורת 1.1 מיליארד דולר ב-2013. ברדין צפוי לעזוב את החברה בינואר הקרוב.
בהודעה שפרסם ברדין לעובדים הוא ציין כי ווייז החלה לחפש את המנהיג הבא "שיוכל לקדם אותה לשלב הבא". אולם נראה כי בגוגל עדיין לא בטוחים איפה בדיוק אותו מנהיג עתידי של אפליקציית הניווט יישב בפועל. גוגל פרסמה באתר הדרושים שלה שתי מודעות לתפקיד מנכ"ל ווייז (Head of Waze), כאשר אחת מציינת כי מקום המשרה הוא בתל אביב, והשנייה מציינת כי המשרה היא בניו יורק.
ברדין עצמו עבד ממשרדי החברה בניו יורק לאחר שעבר לשם ב-2019 מסן פרנסיסקו. עם זאת מרכז הפיתוח העיקרי של ווייז נמצא בתל אביב, ונכון לשנה שעברה כ-300 מתוך 500 עובדי ווייז עובדים מישראל.
בספטמבר ווייז הודיעה כי תפטר 5% מעובדיה כתוצאה מהצניחה בשימוש באפליקציה בעקבות הסגרים ברחבי העולם בימי הקורונה. ווייז הודיעה אז כי תסגור את משרדיה באסיה ובאמריקה הלטינית. בישראל החברה הודיעה על פיטורים קטנים של כ-6 עובדים.
שתי מודעות הדרושים שפרסמה גוגל כמעט זהות ומונות את תחומי האחריות של המנכ"ל שמתחילים "בהבנת הקהילה של ווייז, צרכי ומטרות המשתמשים". אולם הבדלים קיימים בניסיון הדרוש לתפקיד, כאשר דרישות הניסיון מהמועמד לתפקיד בתל אביב מחמירות פחות מאלו שפורסמו לניו יורק.
בעוד במודעה למנכ"ל בתל אביב דורשת גוגל באופן כללי ניסיון בניהול בכיר (C-level) של מוצר, בניו יורק נדרש ניסיון של עשור לפחות בניהול כזה. בדומה, במודעה לניו יורק נדרשים 15 שנות ניסיון בטכנולוגיה צרכנית, אך בתל אביב נדרש ניסיון כזה ללא ציון משך זמן.
בווייז סרבו למסור מידע נוסף על מודעות הדרושים כך שקשה לדעת ממה נובע ההבדל בניסיון הנדרש, אך אפשר להעריך כי בחברה מאמינים שבניו יורק יוכלו למצוא יותר מועמדים עם ניסיון ניהולי בכיר ארוך שנים מאשר בשוק הישראלי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.