בעקבות השינויים בשוק התקשורת, הממונה על התחרות שוקלת להתיר לקבוצת בזק למכור חבילות תקשורת הכוללות שירותי טלוויזיה, ללא חובה למכור את שירותי הטלוויזיה במחיר מופרד שיהיה אחיד לרוכשי חבילות ולמי שאינם רוכשים חבילות. במלים אחרות, הרשות שוקלת להתיר לבזק למכור חבילות טריפל לא פריקות, כלומר בהנחה, אך ההחלטה תהיה בידי משרד התקשורת שכרגע אוסר זאת.
כמו כן שוקלת הרשות לשנות את התנאי האוסר על בלעדיות על yes, כך שלא יחול על רכש תוכן זר. לעומת זאת, בכל הקשור לתכני ספורט ולתכנים מקומיים שאינם נכנסים להגדרת הפקות מקור, התנאי יישאר בתוקפו.
הרשות פרסמה היום (ג') להערות הציבור תיקון ששוקלת הממונה על התחרות לערוך בתנאי מיזוג בזק-yes.
במרץ 2014 אישר ממלא-מקום הממונה על התחרות מיזוג בין בזק לבין yes. לאור החששות התחרותיים שהתעוררו כתוצאה מהמיזוג, הוא אושר בשעתו בכפוף לתנאים.
כחלק מתנאי המיזוג נאסר על yes למכור סל שירותי תקשורת הכוללים שירותי טלוויזיה במחיר שונה ממכירת שירות הטלוויזיה בנפרד. על-פי התנאי, אם קבוצת בזק בוחרת למכור טריפל במחיר מסוים, עליה למכור את שירותי הטלוויזיה במחיר נפרד, כך שמחיר שירותי הטלוויזיה יהיה זהה, בין אם השירותים נרכשו כחלק מחבילת הטריפל ובין אם הם נרכשו כשירותי טלוויזיה בלבד.
תנאי זה הוטל מחשש כי בזק תמכור את שירותי הטלוויזיה כחלק מחבילת הטריפל במחיר טורפני, ובכך תגביה את חסמי הכניסה של מתחרים נוספים לתחום הטלוויזיה.
תנאי נוסף שהוטל על yes במסגרת תנאי המיזוג הוא איסור על הסדרי בלעדיות בכל הנוגע לרכש תוכן לטלוויזיה רב-ערוצית. תנאי זה נועד לאפשר לשחקנים אשר ירצו להיכנס לתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית לרכוש תכנים בלי הגבלה.
לדברי רשות התחרות, מאז הטלתם של התנאים חלו תמורות משמעותיות בשווקי התקשורת השונים, שלהם השפעה על הצורך בתנאים שלעיל:
כשהוטלו התנאים היו שני שחקנים בלבד בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית - הוט ו-yes. מאז נכנסו לתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית מתחרים חדשים - סלקום ופרטנר, אשר צברו נתחי שוק מאז כניסתן לשוק, וכיום כל אחת מהן מחזיקה ביותר מ-200 אלף מנויים לשירותי הטלוויזיה שלהן.
רשתות האינטרנט עברו תמורות ושדרוגים המאפשרים אספקת תכנים אודיו ויזואליים באיכות גבוהה (OTT). שינוי זה מאפשר לבתי-אב לצרוך תכני טלוויזיה מפלטפורמות בינלאומיות ישירות דרך האינטרנט (Netflix, Apple TV ועוד).
רפורמת השוק הסיטונאי מאפשרת לשחקנים קיימים ולשחקנים אשר רוצים להיכנס לתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית לרכוש תשתית אינטרנט במחיר מפוקח וכן לפרוס תשתיות תקשורת בצנרת של בזק. כמו כן, ניתן לראות כי IBC ופרטנר החלו לפרוס סיבים באופן עצמאי. בדיקת הרשות העלתה שימוש נרחב בשוק הסיטונאי.
בכל הנוגע להסדרי בלעדיות, בדיקת הרשות העלתה כי היצע התוכן הזר (להבדיל מתוכן מקומי ותוכן ספורט) הוא רחב, וניתן לרכשו ממספר גורמים שונים, כמו אולפני המייג'ורס; מפיקים עצמאיים רבים מרחבי העולם; רשתות טלוויזיה זרות, המפיקות תכנים לשימושן העצמי ומוכרות את הערוץ שבבעלותן בשלמותו או תכנים ממנו גם לאחרים.
בנוסף לכך, קיימת אפשרות לרכוש תכנים רבים ומגוונים באמצעות אגרגטורים בינלאומיים בעלי כוח רכש משמעותי, המרכזים מגוון תכנים זרים מכל אחד מהגורמים המפורטים לעיל.
לאור זאת, הממונה שוקלת לשנות את תנאי האוסר על בלעדיות, כך שלא יחול על רכש תוכן זר. לעומת זאת, בכל הקשור לתכני ספורט ולתכנים מקומיים שאינם נכנסים להגדרת הפקות מקור, התנאי יישאר בתוקפו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.