רשויות המס הצרפתיות החלו לדרוש מיליוני אירו מחברות טכנולוגיה אמריקאיות עבור מס על שירותים דיגיטליים - כך מדווח היום (ד’) עיתון ה"פייננשל טיימס".
בין החברות שקיבלו הודעות על דרישת המס מהרשויות הצרפתיות נמנות גם הענקיות האמריקאיות אמזון ופייסבוק. בהודעות, שנשלחו בימים האחרונים, דורשת צרפת מהחברות תשלומי מס דיגיטלי על שנת 2020. צרפת היא המדינה האירופית המתקדמת ביותר בנושא הטלת מס דיגיטלי על ענקיות הטכנולוגיה, אך מדינות אחרות כמו בריטניה כבר הודיעו כי יתחילו להטיל מס דיגיטלי בשנה הבאה.
ארה"ב מתנגדת בעקביות להטלת מס על חברות הדיגיטל וטוענת כי מדובר ביחס לא הוגן, כיוון שאותו מס משפיע בעיקר על חברות אמריקאיות. ארה"ב איימה בעבר להטיל בתגובה למס כזה מכסים חדשים על אירופה. ההחלטה הצרפתית להתקדם בנושא מגיעה שבועות לפני השבעתו של ג‘ו ביידן לנשיאות.
בתגובה לצעד הצרפתי, ההערכה היא שארה"ב צפויה להטיל מכס בגובה 25% על תיקים ואיפור שמגיעים מצרפת. ממשל ביידן אומנם שואף לשפר את היחסים עם בעלת הברית הצרפתית, אך במסדרונות השלטון בארה"ב יש התנגדות רחבה להטלת מס דיגיטלי באופן עצמאי על ידי מדינות, ללא הסכמה על כך באמנה בינלאומית.
בחודש ינואר הסכימו ארה"ב וצרפת לתת יותר זמן לדיונים בנוגע למיסוי בתוך ארגון ה-OECD, המייצג את המדינות המפותחות. כחלק מההסכמה הזאת צרפת עצרה את התוכניות לגבות מס דיגיטלי. אולם בחודש יוני ארה"ב עצרה את השיחות עם מדינות ה-OECD, והסכם בינלאומי לא צפוי לפני אמצע שנה הבאה לפחות.
צרפת גם דוחפת לאימוץ הצעה להטיל מס על שירותים דיגיטליים בכל אירופה בתחילת 2021. "אנחנו לא יכולים לחכות יותר וחברות טכנולוגיות הן המנצחות הגדולות של המגפה", אמר פקיד צרפתי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.