קרן ההון סיכון אינסייט פרטנרס האמריקאית הובילה השקעה של 138 מיליון דולר בחברת ביזאבו (Bizzabo), ושווי החברה קפץ פי ארבעה בתוך שנה וחצי - למרות הפסקת הכנסים הפיזיים. חלק מהסכום שימש לרכישת מניות מבעלי מניות קיימים (סקנדרי), כולל עובדים ומייסדי החברה, ובחברה סירבו לחשוף כמה כסף נכנס לקופתה. בסך הכל הושקעו בחברה 195 מיליון דולר במהלך העשור שבו היא קיימת.
בסבב הנוכחי השתתפו כמה מהמשקיעות המרכזיות בחברה, הקרנות ויולה צמיחה, Next47 של סימנס ו- OurCrowd. ביזאבו הוקמה על ידי ערן בן-שושן, אלון אלרואי ובועז כץ, שהכירו בתוכנית היזמות Zell של המרכז הבינתחומי. החברה מפתחת ומפעילה פלטפורמה טכנולוגית לכנסים. המערכת שלה גם עוזרת להתאים את התכנים למשתתפי הכנס, אבל לא פחות חשוב - לעזור למחלקות השיווק להבין כמה הכנסים שהן מארגנות אפקטיביים בעבורן, מבחינת ההשפעה העסקית על החברה ( ROE, Return On Event). החברה פונה ללקוחות שמארגנים כנסים רבים בשנה - בין עשרות לאלפי כנסים.
עד תחילת הקורונה המערכת שלה שימשה לחברות שמארגנות כנסים בעולמות הפיזיים, אך עם פרוץ המגפה בוטלו כנסים ברחבי העולם, וביזאבו מצאה את עצמה מול שוקת שבורה. בתוך פחות משלושה שבועות הצליחה החברה לפתח טכנולוגיה לכנסים וירטואליים.
"היינו במומנטום חיובי עוד לפני המגפה. היינו בצמיחה מאוד משמעותית", מספר אלון אלרואי, אחד ממייסדי החברה וסמנכ"ל השיווק שלה. "אנחנו רגילים לרכבות הרים, אבל במרץ זאת הייתה ירידה די גדולה של רכבת ההרים. היה חשש שתעשייה שלמה עומדת להימחק. בתוך שבוע התבטלו כל האירועים של הלקוחות שלנו, התבטלו חוזים והיה לנו ברור שאנחנו צריכים להמציא את עצמנו מחדש".
בהודעת החברה נכתב כי הכנסותיה צמחו ביותר מ-100% בשנה האחרונה ואלרואי מציין כי הן בסדר גודל של עשרות מיליוני דולרים. עוד צוין בהודעה כי כמות האירועים שהופקו באמצעות הפלטפורמה של החברה גדלו ביותר מ-65% ומספר המשתתפים שנרשמו לאותם אירועים דרך ביזאבו גדל בכ-500%.
לפי החברה, כספי ההשקעה ישמשו אותה לפתיחת שני משרדים נוספים באירופה ולהגדלה משמעותית של צוותי הפיתוח, המוצר והמכירות. בחברה ציינו כי הם מתכננים גלייס יותר מ-100 עובדים בשנה הקרובה, לפחות 50 מתוכם בישראל. כיום החברה מעסיקה מעל 175 עובדים. בתחילת מרץ פיטרה ביזאבו 20%-25% מעובדיה.
"בתחילת מרץ חשבנו שעולמנו חרב עלינו. בעצם החלטנו שצריך להתייעל ולהתכונן לגרוע מכל", מספר אלרואי. "אמרנו לעובדים שאם נצא מזה, ניקח אותם בחזרה. אני זוכר שאיש מכירות, שנשאר לעבוד בחברה וראה 50% מצוות המכירות הולך הביתה, אמר: 'אנחנו לא הולכים למכור כדי להגיע ליעדים, אלא כדי להחזיר את החברים שלנו'. במאי-יוני החזרנו את רוב העובדים, וגייסנו מעל 60 אנשים נוספים".
מה יהיה גורל הכנסים הווירטואליים
אחת השאלות הגדולות עמן מתמודדת ביזאבו היא עתיד עולם הכנסים - האם ומתי יחזרו להתקיים אירועים פיזיים, ומה יהיה גורלם של הכנסים הווירטואליים. "יש לנו פתרון מקצה לקצה גם בעולם הפיזי וגם בעולם הווירטואלי, ולכן לא משנה אם הכנסים יהיו וירטואליים, פיזיים או שילוב ביניהם - אנחנו החברה עם הפוטנציאל הגדול בעולם כדי לממש את ההזדמנות הזאת. אנחנו לא מתיימרים לחשוב שיש לנו את התשובות, ואנחנו באים עם קשב לתעשייה וללקוחות. לכן אני לא רואה את השאלה הזאת כסיכון", אומר אלרואי.
לדבריו, "יש יתרונות ברורים באירועים הווירטואליים - הם מאפשרים להגיע לקהל רחב יותר ועלות ההפקה נמוכה יותר. עם זאת, סקרים שערכנו מראים שאנשים רוצים לחזור לאירועים ואנשי השיווק רוצים מערכת שיודעת לעשות גם וגם".
אלרואי התייחס גם לחברות אחרות שמפתחות טכנולוגיה לכנסים וירטואליים, בהן Hopin הבריטית שגייסה בחודש שעבר 125 מיליון דולר. "היו כמה חברות שניסו בעבר לעשות אירועים וירטואליים ולא התרוממו. Hopin צמחה בתוך שנה מכמה אנשים בודדים ל-200 איש, אבל הם עושים רק כנסים וירטואליים. כשמסתכלים גם עליהם וגם עלינו - בוחרים ביזאבו, כי מאמינים שמתישהו אירועים יוכלו לחזור להתקיים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.