שמונה חודשים אחרי שענף התעופה נכנס לטלטלה בעקבות משבר הקורונה, וימים ספורים אחרי הפרסומים על עומסים לא סבירים של נוסעים בתורים בנתב"ג, הוחלט על שינוי בנהלים. השינוי לא כולל קנסות מרתיעים למפרים, אלא הגדלת כוח-האדם ומהלכים יעילים שיאפשרו זרימה של נוסעים בתנועה יוצאת ונכנסת. משרדי התחבורה והבריאות מפרטים בהודעה משותפת את השינויים שייכנסו, לאחר סיור שנערך בנתב"ג:
בכל הנוגע לטיסות נכנסות נקבע כי הבאים ממדינות ירוקות לא יצטרכו לעבור תשאול ובכך זרימת הנוסעים תהיה חלקה יותר ותימנע התקהלות. בנוסף, לא יחוברו לשרוולים יותר מארבעה מטוסים במקביל, מהם עד שני מטוסים שהגיעו ממדינות אדומות. עם ההתחברות של המטוס לשרוול הירידה מהמטוס תיעשה בקבוצות של 20-30 נוסעים בלבד בכל פעם, כדי שלא ייווצר עומס במעברים שבין השרוול ועד לאחר ביקורת בגבולות.
רת״א (רשות תעופה אזרחית) הונחתה לתגבר את האכיפה על חברות התעופה במדינות המוצא כך שלא יעלו על הטיסה נוסעים שלא מילאו מראש הצהרת בריאות. ולבסוף, הוחלט על הקמת צוות לשיפור הממשק המחשובי לחיסכון בזמן ונוספה הנחיה להשלים את תקינת מעברי הגבול מבחינת מספר הפקחים.
בכל הנוגע לנוסעים יוצאים: דלפקי הטיסה ייפתחו ארבע שעות לפני מועד הטיסה כדי לטפל בתהליכי הצ'ק-אין באופן מרווח יותר, חברות התעופה ידרשו לאייש לכל טיסה 6 דיילות לפחות בעמדות הצ'ק-אין (לרוב מדובר על דיילות של חברות שירותי הקרקע) עוד הוחלט כי יוכפל מספר עמדות הצ'ק-אין באולם הטיסות היוצאות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.