איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, חשף היום (ד') תוכנית להרחבת שיתופי פעולה עם סטארט אפים שיוכלו לבוא ולהתארח ברשת פרטנר לטובת קידום פרויקטים סביבתיים וחברתיים. בכנס "ניהול אחראי במציאות משתנה" של גלובס אמר בנבנישתי "יש היום הבנה בהנהלות של חברות שאסטרטגיית ESG (השקעות אחראיות, ג"פ) מועילה לעסק, למוניטין, לשביעות הרצון של העובדים והלקוחות - וגם לשורת הרווח.
"המהלך האחרון שהשקנו ממש השבוע, שאני שמח לחשוף כאן לראשונה, כולל הקמת חממת אימפקט אצלנו בפרטנר, שתספק סביבת עבודה של דור 5 ומשאבים נוספים שקיימים אצלנו, כמו תשתיות מתקדמות ומערכות שונות וכמובן מומחים מטעם החברה, לטובת סטארט-אפים ומיזמים שמתמקדים בעתיד טוב יותר", אמר בנשבנישתי.
עוד הוסיף כי "אנחנו יוצאים בימים אלו בפנייה רחבה ליזמים שמעוניינים לקחת חלק, ובתקופה הקרובה נבחן מיזמים מתחומים מגוונים, כמו חינוך, הנגשה, בריאות, איכות סביבה, מזון וכל מה שנכנס תחת הקטגוריה של 'עתיד טוב יותר'. אני באמת מאמין שיש ערך אמיתי, גם לנשמה וגם כלכלי, למהלכי אימפקט של חברות גדולות".
בנבנישתי פתח את דבריו בהתייחסות לשינויים שהביאה מגפת הקורונה: "מושגים חדשים שנראו עד לא מזמן דמיוניים, נכנסו לחיים שלנו. בתקשורים פנים ארגוניים, בשיח עם הלקוחות, ברשתות החברתיות. לראשונה, שירות הלקוחות ענה מהבית, עם הילדים ברקע, וזה היה בסדר - היינו בתוך זה ביחד. חלק מהשינויים הם זמניים, חלק יישארו אתנו. למדנו לקחת גם את הטוב וללמוד מהאירוע".
לדבריו, "הקורונה הפגישה בין הדיבור מלמעלה, מעולם המשקיעים ואנשי הרוח, לשטח. העובדים, הלקוחות, הספקים, הקהילה - מצפים מחברות לקחת אחריות, לנקוט עמדה, להתאים עשייה למציאות משתנה. ולייצר אימפקט. יש היום הבנה בהנהלות של חברות שאסטרטגיית ESG מועילה לעסק, למוניטין, לשביעות הרצון של העובדים והלקוחות - וגם לשורת הרווח".
אימפקט כמהלך אסטרטגי
לדברי בנבנישתי, "השינוי המרכזי עבורנו כמנהלים של חברות, הוא במעבר מנתינה חד פעמית - לבניית מהלך אסטרטגי ארוך טווח שמחובר לליבת העסק ומייצר אימפקט רחב ככל שניתן. ואת כל זה בוחנים בערכים מדידים, כמו כל תוכנית עסקית שנמדדת ונבחנת בחברה".
בנבנישתי דיבר על הטמעת התהליך בפרטנר ואמר "אצלנו בפרטנר ביצענו את המעבר ל-ESG כבר במהלך 2020, ואנחנו מאוד מרוצים מהתוצאות ומהערך שהמהלך השיא. מכיוון ש-ESG זהו כלי מדידה, אנחנו לא מדברים על 'עשיית ESG' אלא על הטמעת אסטרטגיית ESG בנושאי הממשל התאגידי, הפעילות הקהילתית והחברתית, ובנושאי סביבה וקיימות. משקיעים יכולים לראות את פירות ה-ESG בהשאת ערך, רווחיות עודפת או ביצועים עודפים אחרים על שאר השוק, כך על פי נתונים שמתפרסמים על ידי גופי השקעה שעוסקים בכך. מנהלי חברות, יכולים להרגיש את השאת הערך גם ברזולוציה רחבה יותר מהשורה תחתונה, למשל בכך ששביעות הרצון של העובדים והגאווה הארגונית גבוהים יותר. ישנם כלים למדידה, כמו גם סקרים חיצוניים, ואנחנו בפרטנר מאוד גאים בכך שפרטנר מדורגת כחברת התקשורת שהכי טוב לעבוד בה".
בהמשך דבריו הביא דוגמאות מהעולם וגם מישראל, וסיפר על קבוצת שטראוס "שהחלה לאחרונה במהלך מרשים ומקורי, בו החליטה לעשות שימוש ב'נדל"ן פרסומי' שזמין לה על גבי צי המשאיות של הקבוצה, כדי להעביר מסרים אודות הערכים שהיא תומכת בהם, כדוגמת המאבק באלימות נגד נשים".
מדאגה לעובדים ועד "תוכנית סלולר חברתית"
"אצלנו בפרטנר, פתחנו יריד מכירות וירטואלי לעובדי פרטנר, עם מוצרים והצעות מעסקים קטנים שהעובדים עצמם חיברו למיזם. שכנים, משפחה, מכרים שקיבלו הזדמנות לפרסם ולמכור מוצרים לאלפי עובדי פרטנר", אמר.
"היו גם מהלכים רבים בתקופת הקורונה שהיו בתוך ארגונים - כאן בישראל וגם בעולם, מנהלים של חברות גדולות, בינוניות וקטנות יצאו במהלכים נרחבים מתוך דאגה לבריאות ולרווחת העובד. ראינו מהלכים שהם הרבה מעבר לדאגה להמשכיות העסקית, אם זה בהעברת עובדים מבוגרים לעבודה מהבית גם כשחזרנו לשגרת קורונה, או הקמת קרנות סיוע לעובדים שנקלעו למשבר בגלל מצוקה בבית. וכמובן, פעילויות רווחה עד הבית, ערכות להרמת מצב הרוח ומתנות לילדי עובדים שעולים לכיתה א' בשנה לא שגרתית שכזו".
בנבנישתי אמר כי "פרטנר בחרה לקחת את הרבולוציה של התקשורת, רשת ה-5G המתקדמת שלנו, ולחבר אותה לערכים של עתיד טוב יותר. וכמו בכל מהלך חברתי, צריך שותף חברתי - אנחנו בחרנו את תנועת הנוער 'כנפיים של קרמבו'. יצאנו לדרך בגדול - עם משדר התרמה בפריים טיים בטלוויזיה ועם מאות עובדים שהתנדבו במוקדים של פרטנר ומהבית, בהתאם למגבלות הקורונה. הערב היה הצלחה אדירה, ומבחינתנו זו הייתה התחלה של שותפות מדהימה". עוד הזכיר את העובדה שמנהלי פרטנר תרמו מכספם האישי לקרן ייעודית שמטרתה לעזור לעובדים שנקלעו למצוקה בעקבות הקורונה.
בנוסף דיבר על השקת תוכנית סלולר חברתית ראשונה בישראל - Partner 5G Better Future: "לקחנו את תוכנית הדגל שלנו בדור ה-5 עם גלישה בנפח של 1 טרה, והתחייבנו שמעכשיו, פרטנר תתרום כ-10% מהעלות החודשית של התוכנית עבור כל מנוי שיצטרף, במשך 12 חודשים מההצטרפות שלו לתוכנית. לא הגבלנו את המהלך בזמן, מבחינתנו זה לטווח הארוך".
גילוי מלא: האירוע נערך בחסות ובשיתוף תנובה, פרטנר, קליל, בנייני האומה וטחינה אל ארז.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.