מתרחבת הנוכחות של תעשיית הרכב הסינית בישראל. חברת UTI, בבעלות תעבורה אחזקות וקבוצת UMI, שמייבאת לישראל את כלי הרכב המסחריים של איסוזו, קיבלה את זיכיון היבוא לישראל של חטיבת המשאיות והרכב המסחרי של קונצרן GEELY סינית.
טקס החתימה הרשמי נערך היום (ב') בצורה מקוונת בהשתתפות בכירים משתי החברות. חטיבת המסחריות של גילי הסינית מרכזת בתוכה את כל פעילות הרכב המסחרי הקל והכבד של הקונצרן שכוללת בין השאר אוטובוסים חשמליים, משאיות חשמליות כבדות, משאיות קלות ומסחריות קלות.
בשלב הראשון צפויה החברה לייבא לישראל משאיות חלוקה קלות במשקל עד 7.5 טון עם הנעה חשמלית בלבד, שמיועדות לפעולה "ירוקה" במרכזי הערים. המשאית צפויה להגיע לישראל לקראת 2022 לכשתסתיים התקינה האירופאית שלה וישראל תהיה אחת המדינות הראשונות בעולם מחוץ לסין שמקבלות אותה. גילי השיקה לאחרונה גם ליין של משאיות חשמליות כבדות אך עדיין לא ברור האם ומתי הן יהיו זמינות ליצוא.
כפי שנחשף בגלובס בחודש שעבר, חטיבת הרכב הפרטי של GEELY חתמה לאחרונה על הסכם שיתוף-פעולה אסטרטגי בתחום כלי הרכב הפרטיים עם קבוצת יוניון מוטורס. בנוסף היא צפויה להיות מיוצגת בישראל, ייתכן שעוד השנה, באמצעות מותג רכבי הפרמיום "לינק אנד קו", שיבואם ושיווקם יתבצעו על ידי קבוצת "מאיר". גילי היא שותפה אסטרטגית של מובילאיי בתחום הרכב החשמלי והאוטונומי. בסה"כ מיוצגים כיום בישראל רשמית שישה מותגי רכב פרטי מתחרים מתוצרת סין ועוד שורה של מותגי אוטובוסים ומשאיות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.