בשנת 2020 הייתה עלייה במספר תאונות הדרכים שדווחו למשטרה שבהן היו מעורבים קורקינטים חשמליים, אך מצד שני הייתה ירידה במספר התאונות שבהן היו מעורבים אופניים חשמליים, כך לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) שפורסמו היום. במספרים, מדובר ב-1,275 תאונות אופניים חשמליים, 23% פחות ממספר התאונות מסוג זה שנרשמו ב-2019; וב-653 תאונות שבהן היו מעורבים קורקינטים חשמליים, עלייה של 12% בהשוואה לשנת 2019.
לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד) שפירסמנו לאחרונה והתייחסו למספר הנפגעים והרוגים בתאונות קורקינטים ואופניים חשמליים גם יחד, הרי שהייתה עלייה של 12% במספר הפצועים לעומת 2019, ונרשמו גם יותר הרוגים בתאונת מסוג זה: 24 הרוגים סך הכל ב-2020, שלושה יותר בהשוואה ל-2019. מדובר בעלייה מפתיעה, לאור העובדה שלאורך 2020 - שנת קורונה - הייתה פחות פעילות תחבורתית בהשוואה לשנים רגילות.
ואולם בהסתכלות על תאונות דרכים ככלל, גם ברלב"ד וגם בלמ"ס ראו פחות תאונות ב-2020 בהשוואה לעבר, ואת הירידה הזו אפשר לייחס לכך שמדובר בשנת קורונה, שלוותה בסגרים והתכנסות בבתים, ויציאה למקומות העבודה בשיעורים פחותים.
לפי למ"ס, בשנת 2020 נרשמו במשטרת ישראל 10,744 תאונות דרכים עם נפגעים, ירידה של 15% בהשוואה לשנת 2019. הם מדווחים על ירידה גם במספר תאונות הדרכים הקטלניות (10%) וגם על ירידה במספר תאונות הדרכים עם פצועים קשה (ירידה של 13.0%).
בכל הנוגע למספר הנפגעים בתאונות דרכים, כולל הרוגים, מדובר בכ-18 אלף איש שנפגעו, ירידה של 22% בהשוואה ל-2019. הייתה גם ירידה של 14% במספר ההרוגים - 305 הרוגים ב-2020 - ו-15% ירידה במספר הפצועים קשה, כשנרשמו סך הכל 2,025 פצועים קשה.
בלב"ד חידדו באחרונה שמספר ההרוגים ב-2020 מתאונות דרכים הוא "הנמוך ביותר מאז שנת 2013 ומסמן ירידה של 12% מהממוצע בשנים 2013-2019. ירידה זו מהווה המשך של מגמת ירידה בשנים האחרונות, אך היא מוסברת גם באמצעות השפעת הקורונה".
את הירידה במספר הנפגעים וההרוגים ב-2020 מנכ"לית הרלב"ד, תא"ל (מיל') רחלי טבת-ויזל, מציעה לראות בפרופורציות המתאימות, ולאו דווקא כנתון משמח כל כך. "למעלה מ-300 בני אדם קיפחו את חייהם בתאונות דרכים בשנה בה היו שני סגרים ופעילות חלקית של מערכת החינוך, שוק העבודה והמסחר", מסרה באחרונה. "הנתונים הללו מחייבים את המשך השקעת המשאבים והגדלתם לטובת שיפור התשתיות, פעילות חינוך והסברה, הפיכת כלי הרכב לבטוחים יותר, והגברת האכיפה והכשרת הנהגים.
"בהנחיית שרת התחבורה, אנו מגבשים בימים אלו יחד עם משרדי הממשלה השונים, השלטון המקומי וגורמים נוספים תוכנית לאומית ארוכת טווח, בעלת יעדים מדידים ומלווה בהערכה תקציבית, במטרה לצמצם 50% בתאונות הדרכים עד שנת 2030. תכנית זו תוצג לממשלה בראשית חודש מרץ 2021".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.