ב-2020 שובשה כל המערכת התעשייתית והשיווקית הגלובלית המורכבת של תעשיית הרכב העולמית בשל מגפת הקורונה. כל זה (עדיין) לא ישפיע על מבול הדגמים החדשים שינחתו כאן ב־2021 בדגש על יותר הנעה ירוקה, שפע רכבי פנאי וכנראה שגם לא מעט כסף. אלו הם הדגמים הבולטים מתוצרת צרפתית.
● מאאודי ועד קיה: לכל הדגמים החדשים שינחתו כאן השנה
DS: מכונית עם בינה מלאכותית
למותג הפרימיום DS של קבוצת PSA צפוי בעתיד שיתוף פעולה עם אלפא-רומיאו לאחר שיושלם המיזוג בין ל-PSA לפיאט-קרייזלר. בינתיים תוכנית הדגמים העצמאית נמשכת כרגיל. ב-2021 יושק הדור החדש של DS4 על בסיס הפלטפורמה המודולרית של הקבוצה הצרפתית.
המכונית תציע קשיחות מבנית משודרגת וכמקובל במותג גם את כל חידושי האלקטרוניקה והנוחות המתקדמים ביותר כולל מערך מסכים מתקדם עם ממשק בינה מלאכותית. תהיה גם מערכת ADAS מדור חדש, מתלים אקטיביים שמקבלים מידע ממצלמה חזיתית. היצע המנועים יכלול דיזל, בנזין וגם גרסת פלאג-אין, שכנראה תהיה העיקרית בישראל, עם הספק משולב של 225 כ"ס וטווח חשמלי של יותר מ-50 ק"מ.
במחצית השנייה של השנה אמורה להיות מוצגת לימוזינת המנהלים הייצוגית DS9, שאמורה להתחרות בדגמים כמו מרצדס E ושות'.
סיטרואן: שובה של C4
החידוש הגדול ביותר של סיטרואן ל-2021 הוא ה-C4 החדשה, שתהגר מפלח הקומפקטיות לפלח הקרוס-אובר, לפחות מבחינת העיצוב. הממדים החיצוניים יישארו קומפקטיים (4.36 מ') אבל מרווח גחון מכובד וגג מוגבה יעניקו את המראה ההרפתקני ואת החלל הפנימי המרווח. היצע המנועים יהיה ההיצע המוכר של PSA עם מנוע ה-3 צילינדרים טורבו בנזין 1.2 ליטר במגוון הספקים ותהיה גם גרסת פלאג-אין. המחירים, אם לשפוט על פי אירופה, יהיו תחרותיים. העיצוב ללא ספק יקנה לו אוהדים מהקהל הצעיר.
העיתונות הצרפתית מדווחת שב-2021 תחזור למרכז הבמה גם ה-C5 אחרי היעדרות ממושכת. היא תתבסס על הפלטפורמה הגדולה שמשרתת את הפיז'ו 508 ותשרת בעתיד גם את DS9. היא תציע עיצוב קרוס-אובר עתידני ותא נוסעים פורץ דרך, אם כי פחות הרפתקני מזה של האחות לבית DS.
פיז'ו: 308 חדשה וחשמלית
מלבד מתיחות פנים ועדכונים תקופתיים לדגמי הקרוס-אובר הקיימים של פיז'ו, החידוש המרכזי ל-2021 יהיה השקת הדור החדש של ה־308, שחוגגת השנה שבע שנים.
העיצוב צפוי להיות הרבה יותר מוחצן ונועז מהדגם הנוכחי וימשיך את הקו הספורטיבי של ה-508, תא הנוסעים יהיה עמוס באלקטרוניקה עתידנית והרכב יתבסס על פלטפורמה מודולרית חדשה, שתוכננה מבראשית להיות "מחושמלת" - הן עם גרסת פלאג-אין שתוצע מבראשית והן עם גרסה חשמלית לגמרי בהמשך. הפלטפורמה הקלה והחזקה הזו תשרת מערך ענק של דגמים במסגרת קבוצת פיז'ו-סיטרואו-אופל שתמוזג עם פיאט-קרייזלר.
רנו: חשמל בכל הפלחים
עיקר החידושים של רנו ב-2021 מתמקד ב"חישמול" מערך הדגמים הקיים באמצעות דגמים בעלי הנעה חשמלית נטו, היברידית ופלאג-אין. הדור החדש של מגאן יכלול גרסה משפחתית-חשמלית ראשונה של רנו מאז ה"פלואנס" של בטר פלייס. המכונית החדשה, מגאן ZE, תתבסס על פלטפורמה חשמלית חדשה לגמרי של הקבוצה ותציע טווח של עד 450 ק"מ בתקן WLTP שיתחרה ישירות ב-ID.3 המצליחה של פולקסווגן. עוד לפני כן, תוצג המגאן בגרסת פלאג-אין עם 160 כ"ס ואף היברידית עם 140 כ"ס. לסדרת הקפצ'ר המחודשת תתווסף גרסה היברידית ממשפחת ה־E-TECH עם 140 כ"ס על בסיס מנוע ה-1.3 ליטר.
הדגם החדש לגמרי של רנו ב-2021 יהיה "ארקנה", מעין ניסיון מעניין לייבא את תצורת הקרוס-אובר קופה מהפלחים היוקרתיים לפלחים העממיים (בסין זה קרה כבר מזמן). הבסיס הוא הפלטפורמה של הקשקאי הקיים והמנועים יכללו בין השאר שתי גרסאות של מנוע ה-1.3 ליטר טורבו-בנזין, שמשודך לתיבה כפולת מצמדים. זו תהיה מכונית מרווחת שתצויד במערך הפיקוד הדיגיטלי של הקבוצה ובחבילת ADAS מקיפה.
זו תהיה שנה חשובה לרנו גם באגף המסחריות הקלות עם השקת הדור החדש של הקנגו, שיהיה הכי קרוב בעיצובו, אבזורו ואיכותו לרכב פרטי מכל דורות הקנגו, ויוצע עם שני אורכי גוף. לצידו, תושק גם המסחרית הזולה יותר "אקספרס", שמבוססת על הפלטפורמה של דאצ'יה דוקר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.