חברת הספנות צים נאלצה להתפשר על המחיר בהנפקה, וגייסה כ-218 מיליון דולר לפי מחיר של 15 דולר למניה. בתחילה, החברה כיוונה לגיוס לפי מחיר של 16-19 דולר למניה ותכננה להנפיק 17.5 מיליון מניות חדשות. בסופו של דבר גם מספר המניות שהונפקו היה קטן מהתכנון המקורי. צים הנפיקה כ-14.5 מיליון מניות חדשות, ולחתמים ניתנה אופציה לרכוש תוך 30 יום עוד כ-2.2 מיליון מניות במחיר ההנפקה, כך שהיקף הגיוס עשוי לגדול בעוד כ-32.6 מיליון דולר, ל-250 מיליון דולר. שוויה של צים בהנפקה נקבע על כ-1.7 מיליארד דולר. החתמים בהנפקה הם סיטיגרופ, גולדמן זאקס, ברקליס, ג'פריס ו-Clarckson Platou.
לאחר ההנפקה, שווי ההחזקה של בעלת המניות הגדולה בצים, חברת קנון של עידן עופר, עומד על כ-480 מיליון דולר. בעלי מניות נוספים הם דויטשה בנק ו-Danaos.
ההנפקה של צים בבורסת ניו יורק (NYSE) מגיעה על רקע שנת שיא בתוצאות החברה וכמה שנים לאחר שני הסדרי חוב עצומים שביצעה צים. ב-2009 היא פרסה מחדש חוב של כ-7 מיליארד דולר, וב-2014 היא ביצעה "תספורת" של כ-50% לחוב בסך 3.4 מיליארד דולר, מתוכו כ-1.4 מיליארד דולר למחזיקי איגרות החוב שלה בתל אביב .
בסוף הרבעון השלישי של 2020 עמד החוב של צים לטווח הארוך על 1.5 מיליארד דולר, ובקופה היו לה מזומנים בסך 350 מיליון דולר. ההתניות שלהן מחויבת צים בשל החוב, כוללות מינימום של 125 מיליון דולר במזומן בקופה וכן הגבלת חלוקת דיבידנד. לחברה יש שתי סדרות אג"ח שמיועדות לפירעון ב-2023 ונושאות ריבית של 7%-7.9%, וכן הלוואה בנקאית בסך 122 מיליון דולר .
על בסיס נתונים ראשוניים לשנת 2020, צים מצפה לרשום בדוחות 2020 הכנסות של כ-4 מיליארד דולר מהפלגות ושירותים נלווים - עלייה בהשוואה ל-3.3 מיליארד דולר ב-2019. החברה מצפה לעבור לרווח של 500-525 מיליון דולר, לעומת הפסד של 13 מיליון דולר ב-2019, ולהציג EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של מעט מעל למיליארד דולר - עלייה חדה לעומת 386 מיליון דולר ב-2019. לפי התשקיף, צים רואה את עצמה כחברה גלובלית המתמקדת בשוקי נישה, שבהם לדעתה, יש לה יתרון תחרותי שמבדל אותה ומאפשר לה למקסם את הרווחיות שלה .
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.