מעצבת הפנים נוז נוזאווה עשתה קריירה מצבע. אז כשהבית שבו היא גרה בסן פרנסיסקו נזקק לצביעה, לא הייתה לה כוונה להותיר אותו "באיזה אי-צבע עגום". היא חברה לשכן שלה מלמטה, אמן המצייר דיוקנאות של בניינים, לקשט את החזית בכחול קובלט חזק עם דלת בצבע אדום עגבנייה. הם שכרו את האמן Fnnch לצייר פרחים כתומים על החזית ודוב על הקיר הצידי.
בתים כמו של נוזאווה אינם נדירים בסן פרנסיסקו, אבל הרשתות החברתיות - בעיקר אינסטגרם - נתנו לנכסים צבעוניים אכסניה לפרוח בה. "זה כמו חיפוש המטמון", אמר הצלם מייקל ויקטור, שעמוד האינסטגרם שלו כולל צילומים של בתים בכל צבעי הקשת, כולל ביתה של נוזאווה. "הם יכולים לצוץ בכל מקום".
בניו אורלינס, דניאל דל סול, מנכ"ל מרכז השימור של העיר, מאמין שיש קורלציה בין העלייה בפופולריות של הרשת החברתית לבין העלייה במספר הבתים הצבועים בצבעים חיים.
האפליקציה "מאפשרת לך לעצור רגע ולהבין כמה יפה יכולה להיות פינה כלשהי", בין אם זה עץ דקל ירוק ליד בית בצבע ורוד מסטיק או תריסים בצבע צהוב לימון על חזית בצבע טורקיז. "זה נותן לאנשים השראה, ומעניק להם ביטחון עצמי".
סן פרנסיסקו. הצבעים הפופולריים ביותר הם גוונים של אפור ולבן / צילום: Shutterstock
צ'רלס סאליבן, שותף מייסד בחברת הנדל"ן Carriage Properties בצ'רלסטון, דרום קרוליינה, גילה שאפשר לשווק בתים צבעוניים בקלות רבה יותר הודות לאינסטגרם. "אתה מתחרה על תשומת ליבם של אנשים, ולכן בכל פעם שתעלה תמונה חזקה, ישימו לב אליה מיד".
זה נכון במיוחד במקומות שבהם בתים צבעוניים אינם אופייניים. בספטמבר, הסוכן פול הנדל מחברת Mahler Sotheby's International Realty שיווק נכס באוסטבורג, וויסקונסין, המכונה בית הקריולה. הבית עוצב על ידי האדריכלית מרגרט מק'קורי. החזיתות האפורות שלו מקושטות במסגרות חלונות ודלתות בצבעים כמו של גירי הצבע של קריולה.
"נדל"ן עשוי להיות מונוטוני", סיפר. "אבל הבית הזה פשוט קפץ מהדף". הבית, שהוצע במחיר של 1.175 מיליון דולר, נמכר ב-25 אלף דולר יותר מהמחיר המבוקש בתוך שבוע בלבד.
ניו אורלינס. "אנשים אוהבים להצטלם עם הצבע אבל לא רוצים אותו לעצמם" / צילום: Shutterstock
דן בדר, סוכן של Sotheby's בלוס אנג'לס, שיווק גם הוא בית בצבעים עזים, אך ברמת מחיר שבה בתים כאלה נדירים יותר. לאחרונה הציע למכירה אחוזה בצבע צהוב בבל אייר עם מדרגות ושטיח אדום בגינה עבור כמעט 17 מיליון דולר. "זה עוזר להבליט את הנכס", אמר. לאחוזה גם היסטוריה צבעונית - פעם הייתה שייכת לזא זא גאבור. היא נמכרה לבסוף עבור 16 מיליון דולר.
שחור זה השחור החדש
צבעוני לא חייב להיות עז. ג'זמין פארו, סוכנת של Sotheby's בקליפורניה, מכרה לאחרונה בית משופץ בג'ושוע טרי עם קירות חיצוניים בצבע פחם וקיר אחד עם ציור המתאר שקיעה.
הצבע האפל עשוי היה להדאיג רוכשים בהתחשב באקלים המדברי באזור, אבל במקום זה, הוא נתפס "כהצהרה עיצובית בחזית הדירה", כך אמרה פארו.
קירות חיצוניים כהים, שפעם נתפסו כעגומים או שמורים לארכיטקטורה בסגנון מודרני יותר, נעשו פופולריים בחמש השנים האחרונות. ישנו גוון מסוים של שחור שהוא אחד מעשרה הצבעים הנמכרים ביותר לקירות חיצוניים בכל מחוז במדינה.
"שחור זה צבע חזק", אמר סקוט קלמבאך, מייסד שותף בחברת Outpost Real Estate. "זו הצהרה, יש לזה משקל. זה יכול לגרום לחזית משעממת להיראות הרבה יותר דרמטית". וזה מוכר: קלמבאך שיווק לאחרונה בית בגוון שחור ורשם אותו במחיר של כמעט 7 מיליון דולר בעיר רוס, קליפורניה. הוא קיבל שלוש הצעות, כולן מעל המחיר המבוקש, תוך יומיים.
השכנים לא אהבו את הטורקיז הבוהק
אבל צבע לא תמיד מתקבל בברכה. ב-2015, השכנים צעקו על זוג מאזור יוסטון לאחר שהם החליטו לצבוע את הבית הוויקטוריאני שלהם בצבע טורקיז בוהק. אף שקיבלו לכך רשות מאיגוד ועדי הבית, הם נאלצו לצבוע אותו מחדש (במפות גוגל ניתן כיום לראות שהבית בצבע אלמוג בהיר). תושב אוסטין אמיליו רודריגז גרם לכמה וכמה גבות להתרומם כשהחליט לצבוע כל סנטימטר בבית האבן שלו, כולל הגג וכל פרט אחר, בוורוד לוהט.
בצ'טהאם, מסצ'וסטס, ישנו בניין ידוע לשמצה בצבע ירוק ליים. ישנם תושבים הטוענים שבעליו צבע אותו בצבע הזה לאחר שהעירייה סירבה לאשר שינויים במבנה שרצה לעשות. התושבים אומרים שהצבע "איום" אבל יותר מעשור אחר כך, הבית בצבע נאון ירוק עדיין צבוע בצבע זה.
צילומים של בתים בצבע ורוד או שחור תמיד ימשכו יותר לייקים מבתים בצבע בז' משעמם. אבל הצבעים הפופולריים ביותר של שרווין וויליאמס ובנג'מין מור, שתי חברות צבע קירות מובילות, הם גוונים של אפור ולבן. עם זאת, אנדרראה מגנו, מנהלת שיווק צבעים ופיתוח בחברת בנג'מין מור, אומרת שבעלי בית מרשים לעצמם להיות הרפתקנים יותר לגבי המשקופים ודלת הכניסה.
"אנשים יותר נכונים לשחק עם קומבינציות של צבעים ולחרוג ממה שמוכר ושגרתי", אמרה. "זה שונה לגבי קירות חיצוניים - זו מחויבות מעט יותר גדולה. אם אתה צובע מחדש את הבית, העולם יכול לראות את זה. אם אתה צובע את הסלון שלך בצבעים משוגעים, יראו את זה רק האנשים שתזמין אליך".
"זה שוק נישה", אמר ויקטור. "אנשים אוהבים את הרעיון של בית צבעוני. זה קול, זה חדש, הם רוצים להצטלם איתו. אף אחד לא רוצה אותו לעצמו".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.