ב-26 בינואר נסגרו השמיים, אבל עד אז עוד עברו נוסעים בנתב"ג: ברשות שדות התעופה מסכמים את חודש ינואר 2021 עם תנועה של 87.3 אלף נוסעים - ירידה של 94% לעומת ינואר 2020, במהלכו חלפו בנתב"ג כ-1.6 מיליון נוסעים.
בינואר 2021 תנועת המטוסים עמדה על 2,224, לעומת כ-11.4 אלף בינואר 2020. בחודש פברואר 2020 תנועת הטיסות כבר החלה לשקף את הירידה בעקבות מגפת הקורונה שהלכה והתפשטה - תנועה זו צנחה עד לשפל של חודש אפריל 2020, במהלכו חלפו בנתב"ג כ-9,300 נוסעים בלבד.
תנועת הנוסעים בינואר 2021 משקפת ירידה חדה גם לעומת חודש דצמבר 2020, במהלכו חלפו בנתב"ג כ-204 אלף נוסעים. יש להניח כי לאור החלת חובת הבידוד על כל החוזרים מחו"ל, מספרם צנח בהתאם.
מי שהטיסה את מספר הנוסעים הגדול בינואר 2021, עוד לפני שהשמיים נסגרו, היא חברת התעופה אל על, עם 17.5 אלף נוסעים שהיוו כ-21% מסך תנועת הנוסעים. לעומת ינואר בשנה שעברה, המספר הזה משקף ירידה של 95%.
עם מי טסנו ולאן?
אחרי אל על ממוקמת יונייטד, שהטיסה בחודש החולף 11.7 אלף נוסעים, ששיקפו לה נתח של 13.4% מסך תנועתה נוסעים; אחריה טורקיש איירליינס, שהטיסה כ-9,800 נוסעים; ופגסוס הטורקית, שהטיסה כ-6,860 נוסעים. נתח הפעילות של טורקיש איירליינס עמד על 11%, ושל פגסוס על כ-8%. אחרי החברות הטורקיות ממוקמת פליי דובאי, שהטיסה ביניואר כ-5,000 נוסעים; ואחריה דלתא איירליינס, שהטיסה כ-4,500 נוסעים. בחודש ינואר הטיסה ישראייר כ-2,260 נוסעים, וארקיע הטיסה 723 נוסעים - נתח הפעילות של שלוש החברות הישראליות הסתכם ב-24%.
חמש המדינות שאליהן טסו הנוסעים של ינואר היו ארה"ב, טורקיה, איחוד האמירויות, צרפת ואוקראינה. ברוב חודש ינואר הנוסעים שנחתו בישראל לא נדרשו להציג בדיקות קורונה לפני עלייה לטיסות ארצה (תקנה שנכנסה לתוקף רק ב-23.1), כשחובת הבידוד במלוניות הייתה תקפה רק למדינות מסוימות.
בפעילות הפנים-ארצית, כלומר בטיסות בקו נתב"ג-רמון, חלפו כ-6,300 נוסעים ב-230 טיסות, שאת רובן הגדול ביצעה ישראייר (שהטיסה 87% ממספר הנוסעים בטיסות הפנים). מספר הנוסעים משקף ירידה של 91.5% לעומת השנה שעברה.
תנועת המטוסים הפרטיים, שעמדה על כ-400 מטוסים שהמריאו ונחתו בנתב"ג בינואר 2021, שינעה כ-1,000 נוסעים - ירידה של 15% לעומת ינואר אשתקד.
שינוע המטען בחודש ינואר 2021 עמד על כ-29.5 אלף טון - בדומה לשנה הקודמת. את השינוי אפשר לראות בהיקף המטען ששונע במטוסי נוסעים, שירד דרמטית השנה: מ-16.2 אלף טון ששונעו בבטן מטוסי הנוסעים בינואר 2020 לכ-5,000 טון בינואר השנה - זאת ביחס לישר לתנועת מטוסי הנוסעים שהידללה משמעותית.
מנגד התחזקה תנועת מטוסי המטען, לרבות יבוא מסיבי של חיסונים לישראל. החברות שהרבו להטיס מטען במטוסי הנוסעים הן יונייטד, אל על ודלתא; בשעה שבמטוסי מטען מי שהטיסה הכי הרבה היא חברת קאל, אחריה אל על, ואחריה טורקיש איירליינס
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.