אחרי עלייה של 68% במחיר המניה מתחילת השנה, פריון נטוורק מפרסמת היום (ג') את דוחות 2020 ומספקת לראשונה יעד הכנסות רב-שנתי. פריון, שמספקת פתרונות בתחום הפרסום הדיגיטלי והחיפוש באינטרנט, עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון הרביעי הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח. ההכנסות צמחו ב-51% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-118 מיליון דולר. מתוך זה, ההכנסות מפרסום זינקו ב-159% ל-68.4 מיליון דולר, ואילו ההכנסות מחיפוש ירדו ב-3.7% ל-49.9 מיליון דולר.
לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-9 מיליון דולר, עלייה מ-5.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי הסתכם ב-13.8 מיליון דולר - גידול של 55.7% - והרווח הנקי למניה הסתכם ב-45 סנט, משמעותית מעל תחזיות האנליסטים. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הגיע ברבעון הרביעי ל-15.3 מיליון דולר.
הצמיחה בהכנסות ברמה השנתית הייתה בשיעור של 25.5% וההכנסות הסתכמו ב-328 מיליון דולר. שני תחומי הפעילות צמחו ב-2020, אך תחום הפרסום צמח בקצב של 69.2% ותחום החיפוש רשם צמיחה צנועה בהרבה, 3.3%.
הרווח הנקי לפי כללי GAAP הסתכם ב-2020 ב-10.2 מיליון דולר, ירידה של 20.7% לעומת 2019, והרווח הנקי Non-GAAP גדל ב-23.1% ל-26.6 מיליון דולר. ה- EBITDA המתואם השנתי עלה מעט, ל-32.8 מיליון דולר.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הגיע ב-2020 ל-22 מיליון דולר ובסיום השנה היו לה בקופה 61.6 מיליון דולר. הסכום גדל מאוחר יותר משום שבחודש ינואר החברה השלימה גיוס הון של 66 מיליון דולר.
ב-2021, פריון צופה הכנסות של 350-370 מיליון דולר, צמיחה של 6.7%-12.8% לעומת 2020. תחזית האנליסטים קרובה יותר לרף התחתון של התחזיות - כ-353 מיליון דולר. במקביל פריון מצפה שה-EBITDA המתואם יגדל בשיעור דומה לגידול בהכנסות, ל-35-37 מיליון דולר (כלומר שיעור ה- EBITDA יישאר דומה ל-2020, כ-10%).
מנכ"ל החברה, דורון גרסטל, הציב יעד לשנת 2023 ואמר כי "במהלך הרבעון הרביעי, חידשנו והרחבנו את השותפות האסטרטגית עם מיקרוסופט בינג ל-4 שנים נוספות. שיתוף הפעולה הנמשך עם מיקרוסופט הוא גורם משמעותי בתוכנית האסטרטגית הרב-שנתית של פריון להשגת רווחיות גבוהה ויציבה וצמיחה דו-ספרתית בהכנסות השנתיות, ובמימוש היעד שהצבנו לעצמנו: הכנסות של כ-500 מיליון דולר ב-2023".
גרסטל הוסיף כי "פריון סגרה את 2020 עם הכנסות ורווחיות טובים משמעותית מ-2019. יעילות הפתרונות הכוללים שלנו עבור מותגים ומפרסמים והגידול המהיר בפרסום בטלוויזיות החכמות היו הגורמים העיקריים שתרמו לצמיחה שנתית של 25% בהכנסות.
"המשכנו לצמוח למרות ש-15% מהמפרסמים המסורתיים שלנו, המגיעים מתחום התיירות, הפחיתו דרמטית את תקציבי הפרסום הדיגיטלי ולמרות חוסר היציבות שאפיין את תעשיית האדטק במהלך השנה. צמיחה זו הושגה הודות לאסטרטגיית גיוון המוצרים שלנו, המאפשרת לנו ליהנות מכל מעבר של תקציבים בין שלושת המרכיבים העיקריים בפרסום הדיגיטלי - אתרי תוכן, חיפוש ורשתות חברתיות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.