״אנחנו מסכמים את השנה המוצלחת ביותר בהיסטוריה של החברה" - כך אמר היום (ד') אבישי אברהמי, מנכ"ל ומייסד חברת האינטרנט Wix, שפרסמה את דוחות 2020 ותחזית ל-2021. החברה, שנהנתה בשנה החולפת מהמגמה הברורה של מעבר לאונליין בצל מגפת הקורונה, עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון הרביעי, והציגה תחזית הכנסות גבוהה מתחזיות האנליסטים הן לרבעון הראשון של 2021 והן לשנה כולה.
ברבעון הרביעי, הכנסות Wix צמחו ב-38.1% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו בכ-283 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו להכנסות של 270 מיליון דולר. בשנת 2020, ההכנסות הגיעו לכ-989 מיליון דולר, צמיחה של 29.9% לעומת 2019. בעוד שההכנסות היו קרובות לרף מיליארד הדולר אך לא הגיעו אליו, הגבייה (נתון שכולל גם את ההכנסות הנדחות) עקפה את הרף עם 1.1 מיליארד דולר.
מתוך ההכנסות השנתיות, 783 מיליון דולר היו ממכירת מנויים והיתר מפתרונות עסקיים, כאשר ההכנסות ממנויים צמחו ב-21.6% וההכנסות מפתרונות עסקיים -ב-76.1%.
ברמה הרבעונית, נרשם הפסד נקי של 62.8 מיליון דולר לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ובשנה כולה ההפסד הגיע ל-217 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים שביניהם התגמולים ההוניים לעובדים, Wix הפסידה פחות מהצפוי ברבעון הרביעי - 1.6 מיליון דולר שהם 3 סנטים למניה, בזמן שהאנליסטים ציפו להפסד של 11 סנט למניה. ברמה השנתית ההפסד הנקי Non-GAAP הסתכם ב-24.2 מיליון דולר שהם 44 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 59.1 מיליון דולר ב-2019. במקביל ירד שיעור הרווח הגולמי Non-GAAP, מ-75% ל-69%, בשל השקעה בהרחבת מערך התמיכה ושיפור התשתיות. השנה הסתיימה עם תזרים חופשי של 129 מיליון דולר, ובנטרול הוצאה שקשורה לבניית הקמפוס החדש בתל אביב, התזרים החופשי היה מגיע לכ-132 מיליון דולר.
במהלך הרבעון הרביעי נוספו לחברה כ-7.4 מיליון משתמשים רשומים לכ-197 מיליון משתמשים, ומספר המנויים המשלמים גדל ב-185 אלף ל-5.5 מיליון.
"שנת 2020 הייתה שנת שיא בכל פרמטר בחברה", אמר נשיא Wix, ניר זוהר. "זה היה מפגש של שני דברים: מצד אחד באמת שינוי מהותי באיך בעלי עסקים קטנים וצרכנים ניגשים לעבודה באינטרנט, לא רק מסחר בסחורות אלא גם בשירותים - בגלל המגפה זה עבר לאינטרנט. כלומר יש פה גם שינוי בניהול עסקים וגם בהרגלי הצריכה. השינוי הזה פגש אותנו אחרי השקעה בתשתיות, עם מערכת שמאפשרת לנהל עסק קטן דרך אתר אינטרנט - לא רק להביא לקוחות חדשים אלא ממש לנהל אותו. האפקט המשולב ייצר שנה מעולה".
בשני הרבעונים האחרונים, מספר המשתמשים עולה אבל בקצב יותר איטי, זה מדאיג אתכם?
"זה לא בעל משמעות רבה. אנחנו עדיין ברבעוני קורונה שבהן כלכלות ברחבי העולם נפתחות ונסגרות וזה לא ניתן לחיזוי, כך שזו לא ההתנהגות הרגילה של כל שנה. יש גדילה מאוד גבוהה במספר המשתמשים והמשך התרחבות של כל התחום העסקי שלנו".
ליאור שמש, סמנכ"ל הכספים: "הרבעון הרביעי כולל אפקט של עונתיות, אבל ברבעון הראשון אנחנו רואים שהמספרים חוזרים למעלה. לכן גם העלינו את התחזיות, ואחרי תקופת צמיחה מאוד גבוהה ב-2020 אנחנו רואים את 2021 ממשיכה ברמות צמיחה מאוד גבוהות".
תחזית החברה ל-2021 היא להכנסות של 1.272-1.286 מיליארד דולר, צמיחה של 29%-30% שגבוהה מתחזיות האנליסטים, ועם תזרים מזומנים חופשי של 60-70 מיליון דולר (או 90-100 מיליון דולר בנטרול הסכומים הנוגעים לבניית מטה החברה). ברבעון הראשון, ההכנסות יהיו 291-296 מיליון דולר, צמיחה של 35%-37% ביחס לרבעון המקביל.
מה בנוגע לרווח?
שמש: "אנחנו מסתכלים על תזרים המזומנים. עשינו השנה 148 מיליון דולר השנה, ולשנת 2021 אמרנו שניקח 60 מיליון דולר להשקיע בהמשך הצמיחה. הביקוש למוצרים גבוה מאי פעם וצריך לתמוך בלקוחות שמגיעים, אז אנחנו מגייסים עוד אנשי תמיכה".
זוהר: "ראינו השנה הזדמנויות חדשות. אחת מהן זה Wix Payment שצמחה בקצב מסחרר. אנחנו רוצים להרחיב את זה, לתת תמיכה גלובלית ועוד סוגים שונים של אמצעי תשלום. עוד תחום השקעה הוא point of sale. ההזדמנות כל כך גדולה, לכן אנחנו משקיעים כדי לקטוף את הפירות בעתיד".
לפי נתוני החברה, Wix Payment, פתרון המאפשר לעסקים לסלוק דרך האתר, רשם בשנה שעברה מחזור עסקאות של 5.4 מיליארד דולר - גדילה של 126%, והחברה רשמה הכנסות של 53.6 מיליון דולר, עלייה של 382%. החברה מצפה שמחזור העסקאות יגדל ליותר מ-10 מיליארד דולר ב-2021, ולדברי שמש, ההכנסות יהיו כ-125-130 מיליון דולר, עם גידול ב-take rate (גובה הסכום ש- Wix מקבלת מכל עסקה) מ-1% ל-1.3%. "ככל שנעבה את המוצר, ה-take rate יעלה עד למקובל בתעשייה. גם מספר העסקאות יגדל".
החברה שווה 15.5 מיליארד דולר, מה זה אומר מבחינתכם?
זוהר: "הפוטנציאל שלנו הוא אסטרונומי. יש כל כך הרבה פעילות שעוברת לאינטרנט כל הזמן. Wix פותרת את הבעיה ומרכזת הכל במקום אחד. מעבר לזה, אנחנו מתרחבים לתחום של אנשים שבונים אתרים לאחרים, מקצוענים כמו מעצבים וסוכנויות, וזה מרחיב את שוק היעד שלנו בצורה דרמטית. אז נכון שאנחנו מאוד גדולים כבר היום ומשתאים מהגודל, אבל לעומת הפוטנציאל העסקי - זה רק קצה הקרחון".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.