שנת 2020 הייתה שנה מצוינת לחברת פייבר: משבר הקורונה דחף את הפעילות העסקית לאונליין, והחברה, שפיתחה פלטפורמת אונליין לפרילנסרים להציע את שירותיהם, נהנתה מכך ועברה לרווחיות מוקדם מהצפוי, כשבמקביל, מניית פייבר זינקה בשנה שעברה ב-730%. מתחילת 2021 המניה עלתה בעוד 57%, וכעת שווי השוק של פייבר בבורסת ניו יורק הוא 10.8 מיליארד דולר.
היום (ה') פרסמה פייבר את דוחות הרבעון הרביעי ושנת 2020, ובמקביל סיפקה תחזיות לרבעון הראשון ול-2021. החברה עקפה את תחזית האנליסטים בהכנסות הרבעון הרביעי ועמדה בתחזית הרווח, והתחזית לרבעון הראשון ולשנת 2021 גבוהה מתחזיות האנליסטים.
ההכנסות של פייבר ברבעון הרביעי הסתכמו ב-55.9 מיליון דולר, צמיחה של 89.2% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2019. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), פייבר רשמה ברבעון הפסד נקי של 8.1 מיליון דולר, עלייה לעומת הפסד של 7.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים שבהם התגמול ההוני לעובדים, פייבר הציגה רווח נקי של 4.8 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי ברבעון המקביל. הרווח הנקי Non-GAAP למניה היה 12 סנט, בדומה לתחזיות האנליסטים.
בסיכום שנתי, ההכנסות צמחו ב-77% לכ-190 מיליון דולר. ההפסד הנקי GAAP התכווץ ב-55.8% ל-14.8 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP החברה עברה לרווח נקי שנתי של 10.4 מיליון דולר, שהם 29 סנט למניה.
ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה 9.1 מיליון דולר, לעומת EBITDA שלילי בסך 18 מיליון דולר ב-2019. גם התזרים מפעילות שוטפת היה חיובי בגובה 17.1 מיליון דולר ב-2020, לעומת שלילי בגובה 13.9 מיליון דולר ב-2019. ה-take rate (הנתון המשקף את גובה העמלה שפייבר גובה עבור כל עסקה) עלה ל-27.1% ב-2020, לעומת 26.7% ב-2019, וההוצאה הממוצעת של קונה עלתה מ-170 דולר ל-205 דולר.
ברבעון הראשון של השנה, פייבר צופה הכנסות של 63-65 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 84%-90% ביחס לרבעון המקביל ב-2020, וזאת לעומת תחזית האנליסטים ל-57.8 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם ברבעון יהיה שלילי בגובה 4-3 מיליון דולר, אך ברמה השנתית לפי התחזית שנמסרה הוא יהיה חיובי בסך 16-21 מיליון דולר, כלומר צמיחה של 76%-130% לעומת 2020. ההכנסות ב-2021 יצמחו ב-46%-50% ויגיעו ל-277-284 מיליון דולר.
"2020 הייתה שנה של ציון דרך בעסקינו, עם צמיחה של 77% בהכנסות שנבעה מכך שלחבר בין פרילנסרים לעסקים הפך להיות קריטי בזמן של שינוי גלובלי", אמר מייסד ומנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן. "המומנטום נמשך גם בשנה החדשה, ואני נרגש ממה שצפוי לנו ב-2021. התחלנו את השנה עם קמפיין בסופרבול שאיפשר לנו להגיע למיליוני אנשים. בשנה הקרובה אנחנו צופים להשיק עוד מוצרים, פיצ'רים ויכולות, ולהמשיך להוביל את המגמה העולמית של מעבר לדיגיטל ולעבודה מרחוק".
אתמול (ד') דיווחה פייבר על פיתוח פלטפורמה חדשה שתאפשר למותגים ולמשרדי הפרסום לגייס ולנהל צוותים של אנשי קריאטיב. פייבר רכשה לפני מספר ימים את חברת Working Not Working שפיתחה אתר לאנשי קריאטיב.
בתוך כך, מדיווחי בעלי עניין בחברה עולה כי חלק מבעלי המניות הוותיקים בפייבר ניצלו את העליות החדות במניה כדי לממש מניות ברווח מכובד. מדובר בקרנות בסמר, אקסל לונדון ו-ION Crossover, שהשקיעו בפייבר עוד לפני ההנפקה הראשונית שלה. אקסל לונדון מכרה את כל המניות שהיו לה, ION נותרה עם 1.7% בלבד, ובסמר נותרה עם 4.9%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.