מעסיקים שהעובדים שלהם מסרבים לחזור לעבודה, מתבקשים לדווח על כך באתר שירות התעסוקה. בשירות התעסוקה אומרים כי המנגנון גובש לפני הסגר השלישי אך הוקפא בגללו לאחר שיח מתמשך עם התאחדות התעשיינים. האפשרות זמינה לשימוש מעסיקים בקישור הבא: https://go.gov.il/lti8u או באמצעות מוקד שירות התעסוקה בטלפון 9687* בימים א-ה בין השעות 8:00-16:00.
במקרה של דיווח של מעסיק, בשירות התעסוקה יפנו אל העובד ויעשו לו "מבחן תעסוקה" שיבדוק האם הסיבה שאינו מוכן לחזור לעבודה מוצדקת. אם הסיבה אינה מוצדקת ולאחר בחינה רגישה של מצבו, תישלל ממנו קצבת האבטלה.
לדברי רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, "במסגרת המאמצים להשבת דורשי עבודה למעגל העבודה ולחזרת המשק לשגרה, שירות התעסוקה פועל ללא לאות ובשיתוף-פעולה פורה עם המעסיקים הבולטים ובראשם התאחדות התעשיינים. זוהי עת משבר שהיציאה ממנו תתאפשר רק במאמץ משולב של מדינה, מעסיקים ואזרחים".
ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, מסר: "תעשיינים ומעסיקים רבים מתלוננים שעובדים מסרבים לחזור למקומות העבודה ומעדיפים להשתמש 'בשירות החל"ת' של מדינת ישראל. החל"ת ניתן ככלי סיוע לעובדים שאין ביכולתם לעבוד בגלל ההגבלות על המשק כתוצאה מנגיף הקורונה, ולא ככלי לחופשה בתשלום מטעמים אחרים - ומכך ראוי שכספי המדינה והגדלת הגירעון כתוצאה מכך יופנו אך ורק לאותם עובדים שבאמת אין להם מקום עבודה לחזור אליו. עובד המסרב לחזור למקום עבודתו, יואיל ויממן את חופשתו מכיסו.
"אנו מברכים על צעד זה של שירות התעסוקה ורואים בו כלי חשוב בתיקון העיוותים שנוצרו במשק העבודה וסיוע חשוב למעסיקים בקליטה חזרה של העובדים שלהם והחזרת המשק לפעולה כלכלית מלאה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.