עקבו אחרינו בספוטיפיי, אפל פודקאסט, גוגל פודקאסט או באפליקציה האהובה עליכם בהעתקת כתובת ה- RSS
SPAC, הטרנד החדש שמטריף את הבורסה האמריקאית, הוא דרך חדשה להנפקות בבורסה. המושג הפך לשגור בקרב צעירים רבים וזוכה לאיזכורים בתרבות, כדוגמת שירי היפ הופ הזוכים להצלחה ביוטיוב. בשנה החולפת נרשמו שם כמעט 250 הנפקות SPAC, שגייסו קרוב ל-75 מיליארד דולר. אלה סכומים דמיוניים, וחלקם גם נקשרו בעסקאות לרכישת חברות ישראליות כמו 'טאבולה', או ארקו, או פיוניר.
בניגוד לדרך המוכרת שנקראת IPO, בה בדרך כלל כשחברות רוצות לגייס כסף ולגדול הן מנפיקות בבורסה: הן מוכרות לציבור מניות, שכל אחד יכול לקנות. וכך הציבור הרחב יכול לקנות לעצמו חלק קטן מחברת משקאות קלים, או סייבר, או אנרגיה ירוקה, או מה שלא יהיה.
אבל SPAC זה כבר סיפור אחר. כאן אתה לא יודע לאיזה עסק אתה נכנס. חברות SPAC הן חברות "צ'ק פתוח". מי שעומד מאחוריהם הם יזמים שמבקשים מהציבור להשקיע בהם מאות מיליוני או אפילו מיליארדי דולרים, ואת הכסף הזה הם ילכו וישקיעו בחברה שנראית להם כמו השקעה טובה. במלים אחרות: אם אתם משתתפים בהנפקת SPAC אתם בעצם סומכים על מי שמנהל את החברה הזו - שהוא כבר יידע להשקיע את ההון שלכם במשהו טוב, מתוך המחשבה שיש לשניכם אינטרס משותף: להרוויח עוד כסף.
כמו במוזיקה ובתרבות, גם הטרנד האמריקאי הזה מאיים לעשות עלייה, וייתכן שבקרוב, יכול להיות שחברות הצ'ק הפתוח יגיעו גם לבורסה בתל אביב. בפעם הקודמת שזה קרה, זה לא נגמר טוב.
בכדי להבין לעומק מהן חברות הצ'ק פתוח, ולמה יש כאן הדים מדאיגים מהעבר, אורי פסובסקי מארח בפודקאסט הצוללת את שי שלו, עורך שוק ההון בעיתון גלובס.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.