רכישת הסניפים מנחום ביתן ושנת הקורונה מביאים את רשת ויקטורי של אייל רביד לסכם את 2020 עם גידול בהכנסות של 36% לסך של 2.4 מיליארד שקל, כשהרווחי הנקי בשנה זינק ב-113% לסך של 58 מיליון שקל לעומת שנת 2019.
זאת הודות לגידול של 13.5% בפדיון מחנויות הזהות (לעומת 13% בשופרסל ו-21.2% בטיב טעם), להתרחבות באמצעות פתיחת חנויות חדשות שנרכשו מידי המתחרה יינות ביתן על רקע קשיי התזרים שנקלעה אליהם, ולהשלכות משבר הקורונה וביניהן הגבלות על מסעדות, בתי קפה ואולמות אירועים וכן עקב צמצום הפעילות של נמל התעופה, דבר המביא לכמות אנשים רבה יותר במדינה אשר צורכים בחנויות בישראל.
את השיפור ברווח הנקי משיגה ויקטורי הודות לעליה במכירות וברווח הגולמי, לצד עלייה של 10% בלבד בהוצאות הנהלה וכלליות.
ויקטורי שבשליטת משפחת רביד פועלת בתחום הקמעונאות בישראל ומפעילה 59 סניפים. במהלך 2020 סגרה החברה שני סניפים,ופתחה 5 סניפים, זאת בנוסף ל-8 פתיחות וסגירה אחת ב-2019. כמו כן, ויקטורי מגלה כי החליטה שלא לממש את אופציית המשך השכירות בסניף רמלה אשר תסתיים ב-30 באפריל 2020, ולסגור את הסניף בתאריך זה. בסך-הכול, שטחי המכירה שלה משתרעים על כ-62 אלף מ"ר.
מהדוחות עולה כי הרווח גולמי של הרשת גדל ב-38% לסך של 604 מיליון שקל, כאשר גם שיעור הרווחיות הגולמית שמציגה ויקטורי ב-2020 השתפר לרמה של 25.4%, לעומת 25.1% בשנה הקודמת, בעיקר בשל התחזקות כוחה של ויקטורי מול הספקים כתוצאה מגידול ניכר במכירות החברה ורכישת הסניפים החדשים. הרווח התפעולי של הרשת זינק ב-2020 ב-91% לסך של 104 מיליון שקל, כשהוא כבר מהווה 4.4%, לעומת 3.1% ב-2019.
הוצאות המימון של ויקטורי גדלו ב-57% לסך של 30 מיליון שקל, וזאת לפי החברה בעיקר מיישום תקן חשבונאי IFRS 16, השפעת חוזי השכירות החדשים וחידוש חוזים קיימים על הגידול בהוצאות המימון, מגידול בהוצאות ריבית על אגרות חוב כתוצאה מהנפקת אגרות חוב סדרה ב' בסוף שנת 2019 וכן מרווחים בשוק ההון בשנת 2019.
עוד עולה מהדוחות כי ויקטורי רשמה ברבעון הרביעי הפסד הון של 972 אלף שקל בגין מכירת ציוד סניף במתחם ביג צ'ק פוסט בחיפה שנסגר ב-2020.
בסיכום 2020 עמדה עלות השכר של המנכ"ל ובעל השליטה בחברה, אייל רביד, על כ-3.9 מיליון בשקל, מתוכם 1.7 מיליון שקל כדמי ניהול.
גם ברבעון הרביעי של 2020 ויקטורי מציגה שיפור מרשים בתוצאות עם עלייה של 36% בהכנסות לסך של 604 מיליון שקל, כשהרווח הנקי לתקופה זינק ב-128% לסך של 15 מיליון שקל. זאת בתמיכת עלייה בפדיון בחנויות הזהות של 23.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
עוד נציין כי ויקטורי הצהירה על רצונה לרכוש 6 סניפים מידי המתחרה יינות ביתן בתמורה ל-75 מיליון שקל, אך העסקה הושהתה על רקע חוסר יציבות אצל המתחרה, אולם ככל שתתקדם - במלואה ובחלקה, היא עשויה לתמוך בצמיחה נוספת של ויקטורי גם ב-2021, בנוסף לרצון לבצע רכישות נוספות.
אייל רביד, מנכ"ל ובעלי ויקטורי, מסר היום (א'): "שנת 2020 הייתה שנה חזקה, שמשבר הקורונה העצים אותה, מאחר שמרבית הסניפים שלנו ממוקמים בלב הערים, במקביל לפתיחת סניפים במקומות בהם לא פעלה הרשת. אנו מצפים לצמיחה מהירה גם בשנת 2021 בין היתר מהמשך צמיחת השוק, פתיחת סניפים חדשים, רכישת סניפים מרשתות מתחרות וכן תרומה מהסניפים בקניון איילון וקניון מלחה, עם פתיחת הקניונים וחזרת קהל הלקוחות. לויקטורי יש נזילות גבוהה ויציבות פיננסית המאפשרת לנו להמשיך לצמוח אורגנית וכן באמצעות רכישות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.