חברת הספנות צים פרסמה היום את הדוח הכספי הראשון שלה כחברה ציבורית, מאז שהשלימה הנפקה ראשונה של מניותיה לציבור מוקדם יותר השנה. צים, שנהנית בשנה האחרונה מעלייה חדה במחירי ההובלה הימית ומההתייעלות בפעילותה, סיימה את 2020 עם רווח נקי שנתי של 524 מיליון דולר - המשקף שיא של כל הזמנים.
ברבעון הרביעי לבדו רשמה צים רווח נקי של 366.4 מיליון דולר, וזאת לעומת רווח נקי של 1.2 מיליון דולר בלבד שנרשם ברבעון הרביעי ב-2019, והפסד של 13 מיליון דולר שנרשם ב-2019 כולה. ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות ריבית, מס, פחת והפחתות) המתואם זינק ברבעון הרביעי של 2020 ב-360 ל-531.3 מיליון דולר, כאשר ה-EBITDA המתואם ב-2020 כולה קפץ ב-168% ל-1.04 מיליארד דולר.
הרווח התפעולי (EBIT) גדל ברבעון הרביעי ב-883% ל-439.4 מיליון דולר, וב-372% ב-2020 כולה, ל-722 מיליון דולר. את השיפור החד ברווחיות הציגה צים בעזרת עלייה של 64% בהכנסות ברבעון הרביעי ל-1.36 מיליארד דולר, ועלייה של 21% בהכנסות ב-2020 כולה ל-3.99 מיליארד דולר.
צים הובילה 2.41 מיליון מכולות (TEU) בשנת 2020, עלייה של 1% בהשוואה ל-2019. מחיר ההובלה הממוצע למכולה עמד בשנת 2020 על 1,229 דולר, ושיקף עלייה של 22% מהשנה הקודמת.
בעקבות הזינוק ברווחיה גדל סך המזומנים שבידי צים ל-570 מיליון דולר בסוף 2020, לעומת 183 מיליון דולר בסוף 2019. בפברואר 2021 השלימה החברה הנפקה ראשונה לציבור של 15 מיליון מניות רגילות במחיר של 15 דולר למניה. ההנפקה הניבה לחברה תמורה נטו של 204 מיליון דולר, לאחר הנחות החתמים, עמלות והוצאות הנפקה אחרות.
צים גם פרסמה היום תחזית לביצועיה ב-2021, שלפיה היא צופה צמיחה של 35%-54% ב-EBITDA המתואם לרמה של 1.4-1.6 מיליארד דולר. הרווח התפעולי (EBIT) המתואם צפוי לצמוח ב-17% עד 44% ל-850 מיליון דולר עד 1.05 מיליארד דולר. לדברי מנכ"ל צים אלי גליקמן, צים היא אחת החברות היחידות בענף שמפרסמת תחזית לשנה הקרובה.
גליקמן ציין היום, כי "התוצאות שוברות השיאים שלנו בשנת 2020 ואבני הדרך המשמעותיות שהשגנו בשנת 2020 ועד היום, משקפות את תנופת העשייה בצים. בתקופה של מגפה כלל עולמית, שברנו את שיאי הרווח הנקי שלנו לאורך כל 75 שנות פעילות החברה.
"שבירת שיאים זו מבליטה את יתרונות האסטרטגיה המבודלת שלנו ואת הגישה הפעילה שלנו בהתמודדות עם משבר הקורונה. סיימנו את השנה בנתונים חזקים, תוך השגת EBIT ו-EBITDA בקצה העליון של טווח התחזיות שלנו, והמשכנו להציג מרווחים מהגבוהים בענף. צים מחויבת ליעד של ביצועים עקביים כאחת משלוש חברות הספנות המובילות במונחי מרווח EBIT".
עוד הוסיף גליקמן, כי "פתחנו את שנת 2021 כחברת הספנות וההובלה הימית הגלובלית הראשונה שנרשמה למסחר בבורסה של ניו יורק. הישג זה מדגיש את הצלחתנו ביצירת חברת ספנות מובילה העוסקת בהובלת מכולות, עם מודל עסקי asset-light, העומדת בחזית החדשנות הדיגיטלית.
"בהמשך, הכרזנו גם על הסכם אסטרטגי לחכירה לטווח ארוך של עשר אוניות המונעות בגז טבעי, בעלות כושר הובלה של 15,000 מכולות (TEU). הסכם זה ממצב את צים במקום המאפשר לה לספק את הביקוש הגובר בסחר הפסיפי (אסיה לחוף המזרחי בארה"ב), ולבסס את העמדה המובילה שלנו בהתמודדות עם נושאי סביבה וקיימות".
צים נסחרה בסוף השבוע בניו יורק לפי שווי של 3.2 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה השלימה זינוק של 88% מאז ההנפקה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.