חברת פלאפון מקבוצת בזק מצטרפת למגמת השחיקה ברווחיות חברות הסלולר בעקבות הקורונה, ועוברת להפסד שנתי של 25 מיליון שקל. סך הכנסות החברה בשנת 2020 הסתכמו בכ-2.186 מיליארד שקל, לעומת כ-2.362 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד - ירידה של כ-7.5%. ברבעון הרביעי הסתכמו ההכנסות בכ-533 מיליון שקל, לעומת כ-602 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2019 - קיטון של כ-11.5%.
ההכנסות משירותים הסתכמו ב-2020 בכ-1.591 מיליארד שקל, לעומת כ-1.709 מיליארד שקל ב-2019 - קיטון של כ-6.9%. ברבעון הרביעי הכנסות החברה משירותים הסתכמו בכ-396 מיליון שקל, לעומת כ-416 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של כ-4.8%. הסיבה היא כמובן השפעת משבר הקורונה שהביאה לירידה בהכנסות הנדידה, אשר קוזזה חלקית על-ידי עלייה בהכנסות מזמן אוויר נכנס, במקביל לעלייה בדמי השלמת שיחה.
ההכנסות של פלאפון מציוד קצה הסתכמו ב-2020 בכ-595 מיליון שקל, לעומת כ-653 מיליון שקל ב-2019 - ירידה של כ-8.9%. ברבעון הרביעי של 2020 ההכנסות מציוד קצה הסתכמו בכ-137 מיליון שקל, לעומת כ-186 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של כ-26.3%. לדברי פלאפון, הירידה נובעת בעיקר בשל משבר הקורונה שהוביל לסגירת נקודות מכירה וקוזז בחלקו בעלייה במכירות סיטונאיות, והן בשל דחיית השקת מכשיר האייפון 12 לדצמבר.
פלאפון עברה להפסד תפעולי שהסתכם ב-2020 בכ-84 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-99 מיליון שקל בשנה קודמת. בנטרול הוצאה חד-פעמית בגין הסכם התייעלות וסינרגיה לשנים 2019-2021, ההפסד התפעולי ב-2020 מסתכם בכ-68 מיליון שקל, לעומת כ-21 מיליון שקל ב-2019. ברבעון הרביעי הסתכם ההפסד התפעולי בכ-36 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-97 מ' שקל ברבעון המקביל.
ההפסד הנקי הסתכם ב-2020 בכ-25 מיליון שקל, לעומת כ-47 מיליון שקל בשנה קודם לכן. בנטרול הוצאה חד-פעמית בגין רישום הפרשה לתהליכי התייעלות וסינרגיה לשנים 2019-2021, ההפסד הנקי הסתכם ב-2020 בכ-13 מיליון שקל, לעומת רווח נקי בסך של כ-13 מיליון שקל ב-2019. ההפסד הנקי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-12 מיליון שקל, לעומת כ-69 מיליון שקל ברבעון המקביל.
רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי, מסר עם פרסום הדוחות: "אנחנו מסכמים שנתיים אל תוך פרויקט אלפא שנוחל הצלחה משמעותית והביא לחיסכון של כ-230 מיליון שקל מ-2018. היום בישרנו על השלב הבא של אלפא, בו אנו בוחנים את מיזוג פעילות בזק בינלאומי לתוך yes במטרה לאחד את הפעילות השירותית והעסקית בין החברות ולהעניק ערך מוסף ללקוחותינו. במקביל, נעמיק את תהליך הסינרגיה בין החברות תוך ניצול מיטבי של המשאבים ושל כוח-האדם הקיים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.