חברת yes מקבוצת בזק מסיימת את 2020 עם הכנסות של כ-1.287 מיליארד שקל' לעומת כ-1.345 מיליארד שקל בשנה הקודמת - קיטון של 4.3% בלבד. ההכנסות ברבעון הרביעי של 2020 הסתכמו בכ-317 מיליון שקל, לעומת כ-331 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2019 - קיטון של 4.2%.
השינוי בהכנסות נבע בעיקר מירידה בהכנסה הממוצעת למנוי, בקיזוז עלייה בהכנסות ממכירת תכנים בתשלום. במילים פשוטות, התחרות שוחקת את ההכנסות, כיוון ש-yes נאלצת לשמר לקוחות במחירים זולים יותר כדי למנוע נטישה או להעביר אותם לפעילות דרך המותג המוזל סטינג.
yes מציגה את השיפור על רקע ההתייעלות הכרוכה בסינרגיה עם פלאפון ובזק בינלאומי, ובשל העובדה כי בזק מחקה לה חובות במאות מיליוני שקלים. בנוסף, זו השנה הראשונה אחרי שנתיים שבזק לא הזרימה כסף ל-yes, והיא עומדת בכוחות עצמה.
yes רשמה גידול ברווח התפעולי שהסתכם ב-2020 בכ-39 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-55 מיליון שקל בשנה הקודמת. ההפסד התפעולי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-11 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-6 מיליון שקל ברבעון המקביל.
כמו כן, החברה רשמה עלייה ברווח הנקי, שהסתכם ב-2020 בכ-24 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-69 מיליון שקל בשנה הקודמת. ההפסד הנקי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-24 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-7 מיליון שקל ברבעון המקביל.
ב-2020 צורפו ל-yes כ-2,600 מנויים חדשים. מצבת המנויים של החברה לסוף 2020 עומדת על כ-557 אלף מנויים. ברבעון הרביעי החברה צירפה 1,000 מנויים.
תזרים המזומנים החופשי ב-2020 הסתכם בסכום שלילי של כ-4 מיליון שקל, לעומת תזרים חופשי שלילי של כ-125 מיליון שקל בשנה הקודמת. התזרים החופשי השלילי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-18 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי של כ-8 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2019.
yes ובזק בינלאומי צפויות להתמזג בקרוב, כאשר הראשונה תקלוט את החטיבה הפרטית של בזק בינלאומי, והחברה הממוזגת תשים דגש על מכירת חבילות טריפל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.