מספר החברות שיוצאות להנפקה ראשונית (IPO) בוול סטריט ממשיך לגדול, ורובן מצליחות להנפיק בשווי המבוקש ואף למעלה ממנו, אך יש גם כאלה שנאלצות להתפשר. אחת מהן היא חברת קומפאס שהקים היזם הישראלי אורי אלון (לשעבר בעלי מועדון הכדורסל של הפועל ירושלים) עם שותפו רוברט רפקין. החברה תכננה לגייס לפי מחיר של 23-26 דולר למניה, אך הפחיתה את הטווח ל-18-19 דולר, ולבסוף גייסה ברף התחתון של הטווח המוקטן. קומפאס מגייסת 450 מיליון דולר ותתחיל להיסחר בבורסת ניו יורק תחת הסימול COMP. שווי החברה שנקבע בהנפקה הוא 9 מיליארד דולר (בדילול מלא).
קומפאס הוקמה ב-2012 והיא מפעילה פלטפורמת תוכנה שמיועדת לסוכני נדל"ן בשוק המגורים בארה"ב. בסבב הגיוס האחרון שלה כחברה פרטית, בשנת 2019, גייסה 370 מיליון דולר לפי שווי של 6.4 מיליארד דולר, בהובלת קרן ההשקעות ויז'ן של חברת סופטבנק היפנית, שמחזיקה ב-35% ממניות סוג A של קומפאס.
מהתשקיף שהגישה קומפאס לקראת הגיוס עולה כי ב-2020 הכנסות החברה הסתכמו בכ-3.7 מיליארד דולר, צמיחה של 56% לעומת 2019. עם זאת, החברה הוציאה 82% מהכנסותיה (קרוב ל-3.1 מיליארד דולר) על עמלות סוכנים והוצאות אחרות שקשורות לעסקאות, כך שבידיה נותרו רק 18% מההכנסות. קומפאס רשמה ב-2020 הפסד תפעולי של 273 מיליון דולר, ירידה של 32% לעומת ההפסד ב-2019, וההפסד הנקי קטן ב-30% ל-270 מיליון דולר.
קלטורה לא השיגה השווי המבוקש ודחתה למועד לא ידוע
חברה נוספת שלפי הערכות התקשתה להשיג את השווי המבוקש בהנפקה היא קלטורה הישראלית, שהייתה אמורה להנפיק השבוע אך בשלב זה דחתה את ההנפקה למועד לא ידוע. בניגוד לחברות טכנולוגיה ישראליות רבות שהעדיפו בחודשים האחרונים להתמזג לחברות SPAC כדי להגיע להיסחר בוול סטריט, קלטורה בחרה ב"דרך המלך" של הנפקה ראשונית.
קלטורה, העוסקת בפיתוח ושיווק של מערכות לניהול וידיאו לארגונים עסקיים וחברות מדיה, תכננה להנפיק בנאסד"ק לפי שווי של כ-2 מיליארד דולר (טווח מחירים של 14-16 דולר למניה). במסגרת ההנפקה תכננה החברה לגייס כרבע מיליארד דולר, ובעלי מניות בה היו אמורים למכור מניות בתמורה ל-85-98 מיליון דולר. בעלי המניות שתכננו למכור מניות הם גם מייסדי החברה, המנכ"ל רון יקותיאל, ד"ר שי דוד, ד"ר מיכל צור וערן איטם.
קלטורה הוקמה ב-2006 וגייסה מאז הקמתה כ-156 מיליון דולר. סבב הגיוס הפרטי האחרון בוצע בשנת 2016 לפי שווי של 500 מיליון דולר לקלטורה. על רקע משבר הקורונה, החברה נהנתה מצמיחה של 23.7% בהכנסות ב-2020, לרמה של 120 מיליון דולר, אך היא הציגה בשנה זו הפסד נקי של 38.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 15.6 מיליון דולר ב-2019.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.